گالف دارو - داروخانه اینترنتی

5 نکته شیردهی برای مادران جدید و آینده

5 نکته شیردهی برای مادران جدید و آینده

یکی از چیزهایی که یک مادر تازه وارد یا باردار باید در نظر بگیرد این است که به نوزادش شیر بدهد یا شیر خشک.

کریستین هاوارد، مشاور شیردهی در هیوستون متودیست می گوید: «شیر مادر بهترین منبع تغذیه کودک است، اما در عین حال فراتر از غذا است.

این ماده حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که می‌تواند از کودک شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند و شیردهی همچنین می‌تواند خطر ابتلای کودک شما به برخی بیماری‌های سلامتی مانند آسم، چاقی و دیابت نوع 1 را کاهش دهد.

به همین دلیل است که آکادمی اطفال آمریکا شیر دادن انحصاری به نوزاد را برای شش ماه اول توصیه می کند - برای مادرانی که می توانند.

اما همیشه به این سادگی نیست که کودک خود را در سینه خود قرار دهید و امیدوار باشید که او همه چیز را از آنجا بفهمد.

در کلاس شیردهی شرکت کنید

هاوارد می گوید: «در حالت ایده آل، والدین باید در دوران بارداری به فکر شیردهی باشند. توصیه می‌کنم زودتر در کلاس شیردهی چه حضوری و چه مجازی شرکت کنید.

هاوارد خاطرنشان می کند، اگرچه هر کودک متفاوت است، اما یک کلاس به شما کمک می کند تا در مورد اینکه چه انتظاری برای شیر دادن به کودک خود داشته باشید، به شما آموزش دهد.

هاوارد می‌گوید: «تغذیه با شیر مادر در ابتدا می‌تواند دشوار باشد. "در حالی که برخی از مسائل ممکن است تنها پس از تولد کودک شما ایجاد شود، یادگیری تا آنجا که می توانید در مورد شیردهی به شما فرصت بیشتری می دهد تا آن روزها و هفته های اول را با موفقیت پشت سر بگذارید."

او اضافه می‌کند که اگر با شیردهی مشکل دارید، شرکت در کلاس می‌تواند به شما کمک کند تا همه گزینه‌های خود را درک کنید، گزینه‌هایی که منطقی است قبل از

استفاده از شیر خشک امتحان کنید.

به تیم زایمان خود اطلاع دهید که می خواهید شیر بدهید

اگر هدف شما تغذیه انحصاری با شیر مادر است، حتما به پزشک و تیم مراقبتی خود اطلاع دهید.

این مهم است زیرا، اگر کودک شما از شیر دادن عقب بماند، یک تیم مراقبتی که از میزان تعهد شما نسبت به شیردهی آگاه نیست، ممکن است شیر خشک را توصیه کند.

هاوارد می‌گوید: «اولین شیر دادن معمولاً خیلی خوب پیش می‌رود و نوزاد فوراً آن را می‌چسبد. اما تغذیه‌های بعدی می‌تواند به دلیل ماهیت حضور در بیمارستانی که اتفاقات زیادی در آن رخ می‌دهد پیچیده‌تر شود - مانند رفت و آمد خانواده، پزشکان، پرستاران و کارکنان.

در حالی که سلامت کودک شما باید در اولویت باقی بماند، هوارد توصیه هایی برای مادرانی دارد که می خواهند در صورت امکان از شیر خشک اجتناب کنند.

هاوارد می‌گوید: «اگر کودک شما پایدار است، اما نگرانی در مورد کمبود شیر وجود دارد، همیشه می‌توانید زمان بیشتری برای امتحان کردن شیردهی بخواهید. همچنین می توانید از پرسنل بخواهید که با مشاور شیردهی تماس بگیرند، قند خون نوزاد را چک کنند یا برای شما پمپ سینه تهیه کنند.

ایده ای داشته باشید که در هفته اول شیردهی چه انتظاری دارید

در اینجا دوباره هاوارد توصیه می کند قبل از زایمان یک کلاس شیردهی داشته باشید.

هاوارد می افزاید: «بیشتر چیزی که من در یک کلاس پوشش می دهم این است که چگونه آن روزهای اول را پشت سر بگذارم. ما ابزار، منابع و جزوه های زیادی داریم که به والدین برای کمک به انجام این کار ارائه می دهیم.»

از اینکه چگونه اشتهای کودک شما تغییر می کند تا تعداد پوشک های خیس و شیر خوردن روزانه، دانستن اینکه چه چیزی در پنج روز اول تولد کودک شما "طبیعی" در نظر گرفته می شود می تواند بسیار ارزشمند باشد - اگرچه اگر کودک شما کمی از حد معمول منحرف شود، اشکالی ندارد.

هاوارد می‌گوید: «یکی از چیزهایی که می‌بینم والدین در هفته اول بیشتر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نحوه تغذیه نوزادی است که بسیار خواب‌آلود است.

مردم تمایل دارند فکر کنند که اگر کودکشان به اندازه کافی گرسنه باشد برای غذا خوردن بیدار می شود، اما هاوارد اضافه می کند که این همیشه درست نیست.

هاوارد می‌گوید: «ممکن است با آنچه شنیده‌اید مغایرت داشته باشد، اما باید کودک خواب خود را بیدار کنید. "و گاهی اوقات باید در مورد بیدار کردن نوزاد و بیدار نگه داشتن او در طول شیر خوردن بسیار قاطع باشید - لباس او را درآورید، با آنها دست و پنجه نرم کنید یا به آرامی او را قلقلک دهید."

بدانید چه زمانی با پزشک یا مشاور شیردهی خود تماس بگیرید

هر کودک متفاوت است، اما مهم است که بدانید چه زمانی ممکن است برای شیردهی به کمک نیاز داشته باشید.

علائمی که ممکن است بعد از هفته اول شیردهی زمان مراجعه به پزشک یا مشاور شیردهی فرا رسیده باشد عبارتند از:

به نظر می رسد کودک شما همیشه گرسنه است
شما نگران شیر خود هستید
کودک شما کمتر از شش پوشک خیس در روز دارد
کودک شما کمتر از سه مدفوع زرد در روز دارد
در حین شیردهی در نوک پستان خود احساس درد می کنید
نوک سینه شما ترک خورده و خونریزی دارد

یک برنامه بازگشت به کار داشته باشید

مهم ترین بخش تداوم شیردهی پس از بازگشت به کار، یادگیری نکات و نکات جمع آوری و ذخیره شیر است. پمپ سینه، البته، ضروری خواهد بود.

یک مشاور شیردهی می تواند به سوالات شما در مورد پمپ سینه پاسخ دهد، از جمله نحوه راه اندازی و استفاده از آن.

شما می توانید خرید یا اجاره پمپ سینه را انتخاب کنید، اگرچه اکثر شرکت های بیمه هزینه خرید آن را پوشش می دهند.

هاوارد می‌گوید: «برای اینکه به آرامی کودک خود را در مصرف شیشه شیر راحت کنید، او را در هفته سوم یا چهارم با شیر مادر بطری آشنا کنید. «همچنین می‌خواهید در هفته‌های منتهی به بازگشت به سر کار، هر از گاهی یک شیشه‌ی یادآوری به کودکتان بدهید.»

چند هفته قبل از بازگشت، زمان آن فرا رسیده است که شیر مادر خود را افزایش دهید.

هاوارد می‌افزاید: «روز اول دوری از کودکتان احتمالاً طاقت‌فرسا خواهد بود، بنابراین داشتن برنامه‌ای برای تغذیه کودکتان می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.»

هاوارد توصیه های زیر را ارائه می دهد:

- شب قبل از کار، هر چقدر که فکر می کنید کودک شما ممکن است روز بعد به شیر مادر نیاز داشته باشد، آن را سرد آب کنید
- صبح روز، قبل از کار، زمان زیادی به خود بدهید تا به کودک خود شیر بدهید
- علاوه بر ذخایر بطری ذوب شده، مقدار کمی منبع منجمد را به عنوان پشتیبان به مراقب خود ارائه دهید.
- یک کیسه پمپ سینه همراه داشته باشید که حاوی همه چیزهایی است که برای پمپاژ و نگهداری شیر مادر در محل کار نیاز دارید
- یک مکان خصوصی را که می توانید در محل کار پمپاژ کنید، شناسایی کنید
- زمان پمپاژ را در برنامه خود مسدود کنید
- سعی کنید و شیر مادر ذخیره شده را برای زمانی که در خانه نیستید رزرو کنید، اما همچنان در عصرها و آخر هفته ها شیر می دهید.


ثبت نظر