آیا زدن ویتامین E به دور چشم عوارض دارد؟

آیا ویتامین E واقعا می تواند خطوط دور چشم را از بین ببرد ؟

 

ویتامین E فواید بی‌نظیری برای پوست دارد. این ویتامین رطوبت‌رسانی عمیقی برای پوست فراهم کرده و با کاهش چین و چروک ضد پیری پوست عمل می‌کند. روغن ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای داشته و با رادیکال‌های آزاد به مبارزه می‌پردازد.

این ویتامین می‌تواند اثر مخرب اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست و اطراف چشم را کاهش دهد. با همه این احوال اگرچه ویتامین ای برای پوست ایده‌آل است اما تاکنون مطالعات اندکی در مورد تاثیر این ویتامین در کاهش تیرگی دور چشم صورت گرفته است.

نتیجه همین تحقیقات اندکی که انجام شده این است که احتمالا ویتامین E به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند در کاهش چین و چروک و همچنین تیرگی زیر چشم تاثیرگذار باشد.

مزایای مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست صورت


ویتامین e یک ویتامین محلول در چربی است که تاثیر بسیار خوبی در جوانسازی و سلامت پوست دارد. برای بهره‌مندی از خواص این ویتامین، می‌توانید محتویات کپسول ویتامین ای را با ماسک‌های روزانه خود ترکیب کنید و به صورت خود بمالید یا تحت نظر پزشک، این ویتامین را بخورید.


مالیدن کپسول ویتامین ای بر چاقی صورت نیز تاثیرگذار است. در حقیقت پر بودن صورت و داشتن گونه‌های برجسته، زیبایی صورت هر فردی را دو چندان می‌کند. به جز مالیدن ویتامین ای به پوست، می‌توانید از مواد خوراکی حاوی این ویتامین در رژیم غذایی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، از خواص روغن مولتی ویتامین می‌توان به وجود ویتامین ای در آن اشاره کرد که می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده در سالاد و پخت و پز باشد.

به طور کلی فوایدی که مالیدن ویتامین ای به صورت دارد شامل موارد زیر است:


• رفع اسپاسم عضلات صورت با ماساژ پوست با ویتامین ای


• برطرف شدن لکه‌های پوستی


• کمک به پاکسازی صورت


• کاهش چین و چروک پوست


• رفع کبودی‌های اطراف چشم


• تولید کلاژن و الاستین در پوست صورت


• برطرف شدن جای جوش


• آبرسانی به پوست


• رفع آفتاب سوختگی


• رفع خشکی لب


• و…


حتما این نکته را در نظر داشته باشید که ابتدا باید نوع پوست شما مورد بررسی قرار گیرد، سپس از کپسول ویتامین ای روی پوست صورت خود استفاده کنید تا دچار عوارض ناشی از استفاده از ویتامین ای روی پوست صورت خود نشوید.

عوارض ویتامین E برای دور چشم

 

علی‌رغم همه فوایدی که روغن ویتامین E برای پوست دارد، در مصرف آن باید دقت کرد زیرا ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. به موارد زیر دقت کنید:

احتمال افزایش جوش در پوست های مستعد آکنه

 

اگر پوست شما چرب است، با مصرف روغن ویتامین E در اطراف چشم ممکن است چربی پوست بیشتر شده، منافذ پوست مسدود شوند و احتمال بروز جوش و آکنه نیز بیشتر شود. میلیا یا کیست میلیوم برجستگی‌های کوچکی هستند که بیش از هر ناحیه‌ای در اطراف چشم بوجود می‌آیند. بسته شدن منافذ پوست یکی از علل بروز میلیا می‌تواند باشد. بنابراین با مصرف روغن ویتامین E در اطراف چشم ممکن است با این عارضه مواجه شوید. به خصوص اگر پوستتان چرب باشد.

انسداد منافذ پوست

 

برای استفاده از ویتامین ای روی پوست باید قرص ویتامین E را با یک سوزن سوراخ کرده و روغن آن را بیرون بیاورید. اگرچه این روغن مغذی بوده و همان‌طور که اشاره کردیم فواید مطلوبی برای پوست دارد اما ممکن است سبب انسداد منافذ پوست شود. در این صورت زیبایی و سلامت پوست شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

واکنش های آلرژیک به ویتامین E

 

یکی دیگر از عوارض ویتامین E برای دور چشم می‌تواند بروز واکنش‌های آلرژیک باشد. در این صورت فرد در اطراف چشم دچار قرمزی، سوزش و خارش می‌شود و حتی ممکن است سوزش چشم را تجربه کرده و مدام چشم خود را بخاراند. پوست اطراف چشم نازک و حساس است و باید با دقت از آن محافظت نمایید تا دچار مشکل شود.

نحوه استفاده از کپسول ویتامین ای روی پوست

 

امروزه محصولات زیادی، از جمله کرم و لوسیون‌ها در بازار به فروش می‌رسند که حاوی ویتامین ای بوده و به جوانسازی پوست کمک می‌کنند. با این حال، بسیاری از افراد، مالیدن مایع کپسول ویتامین ای را به صورت مستقیم روی پوست ترجیح می‌دهند.

اگر قصد استفاده از کپسول ویتامین eرا روی پوست صورت خود دارید، باید به نکات زیر جهت استفاده صحیح توجه داشته باشید:

 

• حتما قبل از اینکه این ویتامین را روی صورت خود بمالید، آن را در قسمت کوچکی از پوست دست یا گردن خود تست کنید تا مطمئن شوید که عوارض یا حساسیتی به این ویتامین ندارید.

 

• اگر به ویتامین ای حساسیت نداشتید، قبل از مالیدن کپسول ویتامین e روی پوست صورت، باید با شوینده مخصوص، صورت خود را کاملا بشویید و تمیز کنید.

 

• پس از آن، یک کپسول ویتامین e را با سوزن سوراخ کنید و محتویات درون آن را روی صورت خود ماساژ دهید تا کاملا جذب پوستتان شود.

 

• همچنین می‌توانید با ترکیب کردن محتویات قرص ویتامین ای با روغن نارگیل یا روغن بادام اثر بخشی این ویتامین را دو چندان کنید.


• برای اینکه نتیجه موثری را از استفاده این ویتامین شاهد باشید، باید هفته‌ای یکبار، هنگام شب، ویتامین ای را روی صورت خود به صورت دایره ای ماساژ دهید و صبح روز بعد، صورت خود را با آب گرم بشویید.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

3.1 9 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x