فرق بین قطره آهن خارجی و ایرانی چیست؟

فرق قطره آهن خارجی با ایرانی

 

قطره آهن خارجی و سیاه نشدن دندان کودک

 

قطره آهن‌های خارجی معمولا با فرمولاسیونی ساخته می‌شوند که باعث سیاه شدن دندان‌ها نمی‌شود. مثلا آهن مورد استفاده در قطره آهن سیدرال گوچه جونیا فارما که یکی از بهترین قطره‌های آهن خارجی است، فرمولاسیون سوکروزمیال دارد یعنی آهن توسط غشای فسفولیپید پوشانده شده است.

در این صورت تماس مستقیمی بین آهن و دندان کودک صورت نگرفته و در نتیجه سیاهی دندان حاصل نمی‌شود. مسلم است که هیچ پدر و مادری دوست ندارد که فرزندش دچار لک حاصل از آهن روی دندان خود شود. بنابراین به دنبال فرآورده‌ای است که این عارضه را برای دندان نداشته باشد.

قطره آهن ایرانی دندان را سیاه می کند؟

 

فرق قطره آهن خارجی با ایرانی را نمی‌توان در این مسئله دانست که قطره آهن ایرانی دندان را سیاه می‌کند. زیرا چنانچه اشاره کردیم امروزه بسیاری از کارخانه‌های داروسازی مکمل‌های آهن را با فرمولی درست می‌کنند که عارضه‌ای همچون سیاهی دندان نداشته باشد.

قطره خوراکی آهن لیپوزوفر (لیپوزومال) بی اس کی یک نمونه از این مدل قطره‌های آهن است که در ایران و توسط شرکت بنیان سلامت کسری به تولید رسیده است. در این فرآورده نیز یون آهن داخل لایه فسفولیپید قرار گرفته و به دلیل عدم تماس با دستگاه گوارش و دندان‌ها سبب بروز عارضه گوارشی و تیرگی روی دندان نمی‌شود.


پس در محصولات ایرانی نیز می‌توانید قطره‌های آهنی پیدا کنید که سبب سیاهی دندان نشوند.

اگر قطره آهن به کودکم ندهم مشکلی پیش می‌آید؟

 

کودکانی که قطره آهن به آنها داده نمی‌شود، دچار کم‌خونی‌های زودرس می‌شوند که این عارضه باعث بروز بی‌اشتهایی، بداخلاقی و اختلال رشد و در سنین بالاتر عدم تمرکز می‌شود. حتی این کودکان در سنین مدرسه به علت عدم دریافت کافی قطره آهن، دچار اختلال تمرکز و توجه هستند و نسبت به همسالان خود عقب‌تر هستند. به هیچ‌وجه والدین نباید در دادن قطره آهن به کودک کوتاهی کنند و حتما سر وقت به طور مرتب باید روزانه قطره آهن مصرف شود.

شیرخوارم به هیچ‌وجه قطره آهن را نمی‌خورد!

 

باید قلق نوزادتان را پیدا کنید. اینکه برخی مادران می‌گویند نمی‌شود و نمی‌خورد و بعد با این توضیحات خود را توجیه می‌کنند و دیگر به کودک قطره آهن را نمی‌دهند، باید بدانند رفتارشان اصلا منطقی نیست و باید به هر شکلی که شده قطره را به او بدهند چراکه ندادن به موقع و مرتب آن می‌تواند با عوارض منفی همراه باشد. بنابراین باید کمی حوصله به خرج بدهید تا قلق کودک به دستتان بیاید.

بعد از دادن قطره آهن می‌توان به کودک شیر داد؟

 

بعد از خوراندن قطره آهن، بلافاصله به کودک شیر ندهید چون جذب آهن را به تاخیر می‌اندازد.

قیمت قرص آهن خارجی و ایرانی

 

برای اکثریت خریداران قیمت مکمل‌های غذایی اهمیت دارد. قطره‌های آهن معمولا به صورت ۳۰ میلی لیتر تولید می‌شوند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین قطره آهن ایرانی با خارجی از لحاظ قیمت داشته باشیم باید بگوییم که قطره آهن خارجی معمولا دو برابر نوع ایرانی قیمت دارد. بنابراین اگر قطره آهن ایرانی بیابید که دندان را سیاه نکند و عارضه گوارشی نداشته باشد بسیار به صرفه‌تر و عاقلانه‌تر است که آن را تهیه کنید تا نوع خارجی.

برای جذب بهتر قطره آهن چه کنیم ؟

 

بهترین زمان دادن قطره آهن به کودک زمانی است که معده وی خالی است. اگر به فرزند خود شیر می‌دهید بین دو وعده شیردهی زمان مناسبی به نظر می‌رسد. چنانچه حس کردید که کودک با مصرف مکمل آهن دچار عارضه گوارشی شده است، آن را در کنار وعده‌های غذایی به فرزند خود بدهید. برای جذب بهتر قطره آهن آن را با ویتامین C همراه کنید. مثلا همزمان یک استکان آب پرتقال نیز به کودک بدهید تا حداکثر جذب در بدن اتفاق بیفتد. دقت کنید که هرگز قطره آهن را در ترکیب با شیر به اطفال ندهید.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x