ماسک موی خوب حاوی چه ترکیباتی است؟

همه چیز درباره انتخاب و استفاده از ماسک مو

 

موهای سوخته و آسیب دیده یکی از بزرگترین معضلات خانم ها است. آزار‌دهنده‌ترین اتفاق برای خانم‌ها وز شدن موهایشان می باشد، اتفاقی كه هراز گاهی همه ما بعد از هر بار رنگ یا دكلره كردن موها یا استفاده از وسایل حرارتی آرایش مو مثل اتو و سشوار کشیدن درگیرش می‌شویم و به هر دری می‌زنیم تا گیسوان‌مان به روزهای اوج خود بازگردند. برای همین در این مقاله به بررسی ماسک مو برای تقویت و خوش حالت شدن مو پرداخته ایم.

ماسک مو چیست؟

 

ماسک مو حاوی تمام ویتامین‌هایی است که از نازک و شکننده شدن مو‌ها پیشگیری می‌کند و مقاومت آن را در برابر موخوره و استفاده از وسایل آرایش مو مانند سشوار و اتو افزایش می‌دهد.


ماسک مو با مراقبت سه گانه خود از ریشه، ساقه و پیاز مو و از بین بردن آلودگی مو‌ها به تدریج باعث بازسازی و ترمیم مو‌های آسیب‌دیده می‌شود و به این وسیله روز به روز مو‌ها طراوت و شادابی خود را باز می‌یابد، به تدریج قوی‌تر و مستحکم‌تر شده و مو‌های ضعیف و وز شده را به مرور ضخیم و قوی‌تر می‌کند.


ماسک مو بافت مو‌های شما را با کمک ترکیباتش به حالت اولیه باز می‌گرداند. استفاده از ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو نیز انتخاب مناسبی است.

از کدام ماسک مو برای موهای خود استفاده کنیم؟


از ماسک موی مناسب با جنس مو خود استفاده کنید.
جنس و حالت موهای افراد، متفاوت است و هرکسی بسته به جنس موهایش، باید برای درمان مشکلات موی سر خود اقدام کند.
پس قبل از استفاده از ماسک مو باید جنس موی خود را بشناسید و ماسک مو مناسب موی خود را استفاده کنید.

ترکیبات موثر در ماسک مو

 

معمولا ماسک موهایی که در بازار یافت می‌شوند یا برای داخل حمام باید استفاده شده و نیاز به آبکشی دارند یا بعد از حمام باید مصرف شوند و در این صورت نیازی به آبکشی ندارند. در هر حال اغلب این نوع ماسک موها را فقط باید به ساقه موها زد و برای زدن به ریشه مو مناسب نیستند. اما شما می‌توانید بسیاری از ماسک موها را نیز خود در منزل تهیه کنید.

در این صورت به راحتی می‌توان آنها را به ریشه مو نیز زده و به تقویت رشد موها کمک کرد. چه ماسک مو را در منزل تهیه می‌کنید و چه از بازار می‌خرید بهتر است حاوی بعضی ترکیبات مفید باشد که در اینجا به عمده ترین آنها اشاره می‌کنیم:

روغن آووکادو

 

مواد معدنی موجود در روغن آووکادو مثل اسید فولیک، آهن و منیزیم به استحکام کوتیکول مو که خارجی‌ترین لایه ساقه مو را تشکیل می‌دهد، کمک می‌کنند. روغن آووکادو یکی از ترکیبات موثر در ماسک مو می‌‎تواند باشد که استحکام تارهای مو را در برابر هر نوع آسیب و شکنندگی افزایش می‌دهد.

 

موز در ماسک مو

 

اگر می‌خواهید از وز شدن موها جلوگیری کنید، به دنبال موز در ترکیبات ماسک مو باشید. سیلیکای موجود در موز همچنین می‌تواند در نرم و درخشان کردن موها تاثیرگذار باشد. مطالعات نشان داده است که موز دارای خاصیت ضد میکروب بوده و در جلوگیری از خشکی و شوره مو تاثیر مثبت دارد.

عسل برای رفع خشکی مو

 

یکی دیگر از ترکیبات موثر ماسک مو عسل می‌تواند باشد. عسل خاصیت مرطوب کنندگی داشته و رطوبت را به دام می اندازد. در این حالت خشکی مو کمتر شده و کمتر در معرض مشکلاتی همچون موخوره قرار خواهد گرفت.‌ همچنین عسل به رشد سلول‌های پوست کمک می‌کند. این مسئله سبب می‌شود تا فولیکول‌های مو مستحکم تر از قبل باشند.

روغن نارگیل

 

به دلیل وزن مولکولی کم، روغن نارگیل می‌تواند به خوبی به عمق تارهای مو نفوذ کرده و در رفع خشکی و وز شدن مو موثر عمل کند. همچنین مطالعات نشان داده است که وقتی روغن نارگیل برای مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، در جبران کمبود پروتئین می‌تواند تاثیرگذار باشد.

روغن زیتون

 

احساس می‌کنید موهایتان خیلی خشک است و به رطوبت رسانی عمیق نیاز دارد؟ یکی از ترکیبات موثر ماسک مو روغن زیتون می‌تواند باشد. روغن زیتون حاوی اسکوالین است. اسکوالین نوعی چربی طبیعی در پوست است که با افزایش سن رو به کاهش می‌رود. به منظور رطوبت‌رسانی به پوست و مو اسکوالین یکی از بهترین مواد به شمار می‌آید.

آلوئه ورا

 

برای تسکین پوست سر از ماسک مویی استفاده کنید که حاوی آلوئه ورا باشد. آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهابی بوده و علائمی مثل سوزش و خارش را بهبود می‌بخشد. این ماده حاوی ویتامین های C، E، فولیک اسید و کولین بوده و در تغذیه رسانی به مو و استحکام آن نقش دارد.

روغن آرگان

 

این روغن را طلای مایع می‌‎نامند. روغن آرگان قادر است به مدت طولانی پوست سر و موهای شما را مرطوب نگه دارد و از موهای شما در برابر آسیب‌هایی مثل نور خورشید محافظت به عمل آورد. اگر در ماسک مو از روغن آرگان استفاده شود، می‌توان از شکننده شدن ساقه مو و در نتیجه موخوره جلوگیری به عمل آورد. در ماسک موی خانگی حتی اگر مقدار اندکی روغن آرگان بیفزایید و آن را به ریشه مو بمالید، در پیشگیری از ریزش مو نیز موثر خواهد بود.

کراتین از ترکیبات موثر در ماسک مو

 

کراتین نوعی پروتئین طبیعی در مو است که بر اثر عوامل مختلفی همچون رنگ و دکلره کردن دچار کاهش می‌شود. ماسک موهایی که حاوی کراتین هستند، در بهبود ظاهر موها موثر بوده و در نرم و لطیف کردن موها نقش دارد.

دایمتیکون

 

این ماده نوعی سیلیکون است که برای پوست و مو فواید فراوان دارد. ماسک مویی که حاوی دایمتیکون باشد در رفع نازکی و کم پشتی موها موثر بوده و سبب می‌شود حجم موها بیشتر به نظر برسد. دایمتیکون در پیشگیری از ریزش مو نیز ممکن است موثر باشد.

ترکیبات مضر ماکس مو چیست؟

 

از هر نوع محصول حاوی سیلیکون، الکل و سولفات باید اجتناب کرد. سیلیکون بر روی موها سدی را ایجاد خواهد کرد که باعث خفه شدن و عدم جذب رطوبت توسط مو میشود.
محصولات حاوی الکل نیز رطوبت مو را از بین می‌برد. این ماده در حقیقت باعث خشک شدن موها می شود.
ماده دیگر نیز سولفات است. اکثر محصولاتی که استفاده از آنها برای مصرف روزانه توصیه می شود فاقد سولفات هستند و ما آنها را به اسم شامپوی ملایم روزانه می شناسیم.

فواید استفاده از ماسک مو چیست؟

 

نازک شدن تار مو و در نتیجه آسیب پذیر شدن موها مشکلی است که اکثر ما را نگران و ناراحت کرده است.
در میان محصولات آرایشی و بهداشتی مو، ماسک مو، محصولی است که از نازک شدن و شکننده شدن موها جلوگیری می کند و مقاومت مو را در برابر آسیب های فیزیکی و شیمیایی افزایش می دهد.
فواید ماسک های مو، با توجه به نوع ماسک مو متفاوت است. اما فواید مشترکی در بین همه ماسک مو ها وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم:


• تقویت کننده مو
• درخشان کننده مو
• رفع موخوره مو
• رفع وز مو
• ترمیم کننده مو
• محافظ مو
• براق کننده مو
• آب رسان و مرطوب کننده مو
• نرم کننده مو
• بازسازی کننده مو

میزان مصرف ماکس مو

 

مصرف ماسک مو معمولا برای مو‌های نرمال یک بار درهفته پیشنهاد می‌شود. اما بسته به نوع مو و آسیب دیدگی آن دفعات استفاده از ماسک مو قابل تغییر است.
افرادی که دارای مو‌های خشک و یا آسیب دیده‌ای هستند ترجیحا بیش از یکبار در هفته استفاده از ماسک مو به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

معرفی ماسک موهای داروخانه آنلاین

 

ماسک موهای مای

 

ویژگی های ماسک موهای مای :

 

• قابل استفاده خانم ها و آقایان

• حاوی کراتین هیدرولیز شده

• برای موهای آسیب دیده ، مجعد و فر

• تقویت ساقه مو و افزایش استحکام آن

• برای موخوره ، رفع الکتریسیته ساکن و خشکی نوک مو

• تامین رطوبت مو و افزایش لطافت و انعطاف پذیری موها

• ترمیم ، بازسازی و درمان موهای خشک ، سوخته ، شکننده و آسیب دیده

ماسک موهای شون

 

ویژگی های ماسک موهای شون :

 

• ترمیم کننده بسیار قوی

• جلوگیری از تخریب و شکنندگی مو

• ترمیم ساختار عمقی

• جلوگیری از پیری مو

• افزایش درخشندگی مو ها

• از بین بردن گره های مو

• فاقد پارابن

• رطوبت رسان

• ترمیم کننده• تغذیه مو

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x