آیا تراشیدن مو بر میزان رشد آن یا ضخامت آن اثر دارد؟

آیا شما هم تا پیش از این تصور می‌کردید که تراشیدن مو با تیغ  موجب ضخیم شدن و افزایش رشد مو می‌شود ؟

 

واقعیت آن است که تیغ زدن موها تاثیری بر ضخیم شدن و افزایش رشد موها ندارد، اما موجب می‌شود موی در حال استراحت به فاز فعال برود و این همان چیزی است که متخصصان پوست و مو از آن هنگام لیزردرمانی استفاده می‌کنند، بدین ترتیب خانمی که می‌خواهد برای درمان موهای زائد صورت از لیزردرمانی استفاده کند باید قبل و حین درمان با لیزر، موهای زائدش را با تیغ اصلاح کند.


بعلاوه تراشیدن مو، ممکن است سبب بریدگی و تحریک پوست گردد، در عین حال می‌تواند باعث موهای درون روییده گردد، برای موهای فرفری و پوستهای تحریک شده و جوشدارهم مناسب نیست. همچنین نباید از خاطر ببرید که تراشیدن موها تنها حالت مخروطی نوک موها(Tapered tips) را از بین می‌برد، لذا موها زبر و ضخیم به نظر می‌آیند.

کلام آخر:

 

واقعیت آن است که تراشیدن و سایر روشهای رفع موهای زائد، هیچ تاثیری بر قوام، بافت، رنگ یا سرعت رشد مو ندارند. قسمتی از مو که بالاتر از سطح پوست قرار دارد، بافتی مرده است و هر کاری که روی آن انجام شود، بر رشد مو تاثیر نخواهد گذاشت.

از انجا که قابلیت انعطاف موهای کوتاه کمتر از موهای بلند است، مدتی پس از تراشیدن، در موقع لمس، حالت زبر و خشن پیدا می‌کنند وشاید به همین علت است که بعضی‌ها فکر می‌کنند که تراشیدن موها باعث ضخیم تر شدن آنها می‌شود.


واقعیت آن است که‌ تیغ زدن موها تاثیری بر ضخیم شدن و افزایش رشد موها ندارد، اما موجب می‌شود موی در حال استراحت به مرحله فعال برود بدین ترتیب تصور اضافه شدن موها و ضخیم شدن آنها نیز بدنبال تراشیدن امری واهی و بی اساس است.

قسمت بالایی مو که از سطح پوست بیرون آمده است، هیچگونه ماده زنده‌ای ندارد و تنها از ماده کراتین ساخته شده است و به همین دلیل بریدن یا تراشیدن نمی‌تواند سبب زبرتر، ضخیم تر و یا تیره شدن آن شود.

این اشتباه شاید ناشی از آن باشد که موهای کوتاه بعد از تراشیدن حالت سیخ سیخ دارد، تا حدودی نسبت بطول خود ضخیم بوده و انتهای آن بریده است که با طویل شدن این موها حالت سیخ مانند آن از بین می‌رود.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x