نحوه صحیح رفتار والدین با پسران در سن بلوغ !

دوران بلوغ هم برای دختران و هم برای پسران دورانی مهیج و چالش برانگیز است که گاه به دلیل سوالات بسیاری که در ذهن نوجوان وجود دارد، گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

در این میان نقش والدین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به این معنا که با برخوردها و رفتارهای صحیح می‌توانند تبدیل به بهترین دوست و مشاور برای فرزند خود شوند و بالعکس با رفتارهای نادرست می‌توانند رابطه والد-فرزندی را برای همیشه تخریب نمایند.

در این مقاله نکاتی کلیدی و جالب در رابطه با نحوه رفتار والدین با پسران در آستانه بلوغ در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سن بلوغ در پسران

 

به طور کلی بلوغ در پسران معمولا بین سنین ۹ تا ۱۴ سالگی آغاز می‌شود. این زمان می‌تواند برای کودکان مختلف، متفاوت باشد؛ کودکی که شاهد تغییرات و بلوغ در دیگر هم‌سن و سالان خود است و هنوز هیچ نشانه‌ای از تغییر را در خود مشاهده نمی‌کند، ممکن است دنیایی ابهام‌آمیز و نگران‌کننده در ذهن خود داشته باشد.

همچنین پسرانی که خیلی زودتر از سایرین شاهد بلوغ در خود هستند نیز ممکن است توسط دیگران به خصوص در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار بگیرند و از این جهت سرخورده شوند. در این هنگام است که شما به عنوان پدر و مادر باید وارد عمل شوید.

ویژگی های دوران نوجوانی در پسران

ویژگی دوره نوجوانی در پسران

 

شناخت ویژگی های دوره نوجوانی به والدین و اطرافیان کمک میکند تا بتوانند به طور صحیح با نوجوان برخورد کنند. دوره نوجوانی بسیار خاص است و هر نوجوانی که در این دوران قرار گرفته ویژگی های مختلفی را تجربه می کند. با تغییرات هورمونی و جسمی، احساس استقلال بیشتری در آن ها شکل می گیرد.

و به دلیل تمایل به داشتن استقلال، خلق و خو و رفتار های عجیب به همراه پرخاشگری از خود نشان دهند. در این دوران الگوهای خواب فرد ممکن است تغییر کند چون نوجوان پر از انرژی است و ترجیح می دهد دیرتر از دیگران بخوابد. غالبا نیاز به هیجان و ماجراجویی دارد که بعضی اوقات باعث می شود دچار خطراتی ریسک پذیر شود.


پسران نوجوان تغییرات هورمونی را تجربه کرده و تولید بیشتر تستوسترون را شروع می‌کنند. تغییرات بدنی که در پسران بزرگسال شایع است شامل رشد موهای صورت و افزایش قابل توجه وزن است. در این دوران نوجوانان به این نتیجه می ‌رسند که همه چیز و همه کس در این دنیا اشتباه می‌کند و تنها آن ‌ها هستند که حرف درست را می‌زنند

رفتار با پسران در سن بلوغ چگونه باید باشد؟

 

• باید با پسران در سن بلوغ ارتباط برقرار کنید

 

• والدین می بایست حامی و پشتیبان نوجوان باشند

 

• حد و مرز مشخصی را تعیین کنید

 

• نیاز های مالی فرزند نوجوان خود را برآورده سازید

 

• درخصوص داشتن بهترین رفتار با پسر نوجوان خود از متخصص و مشاور راهنمایی بگیرید

 

• اعتماد سازی کنید

 

• برای حریم خصوصی نوجوان احترام قائل شوید

 

• جوری رفتار نکنید که فرزندتان احساس کند برای هر کاری باید نظر شما را رعایت کند و حق انتخاب در هیچ زمینه‌ای را ندارد، این رفتار او را سرخورده می‌کند. انتخاب رنگ اتاق، لباس یا نوع تغذیه را به عهده خودش بگذارید.

 

• دوستانی که با آن ها ارتباط دارند را بشناسید

 

• به نوجوان احترام بگذارید

 

• به پسرتان بیاموزید که زورگویی و قلدری راه معقول و پسندیده ‌ای برای رسیدن به خواسته‌ ها نیست؛ بنابراین بهتر است برای حل مشکلاتش راه ‌های منطقی و آرام را پیش گیرد تا محبوبیتش پیش اطرافیان بیشتر شود.

• در مورد نعوظ های شبانه با وی صحبت کنید


یکی از مهم‎ترین درگیری‌های ذهنی در پسر نوجوان شما ممکن است به نعوظ‌های شبانگاهی و ترشحات آلت تناسلی مربوط باشد. تغییرات هورمونی و افزایش هورمون تستوسترون موجب می‌شود تا فرزند شما هر چند وقت یکبار دچار نعوظ و انزال شود.

به عنوان یک پدر در این رابطه با وی صحبت کرده و خاطر نشان کنید که این تغییرات کاملا نرمال است. پسر خود را در این زمینه تحت فشار قرار ندهید تا حتما صحبت کند اما به شکلی رفتار کنید که اگر پرسشی داشت پیش از همه به شما مراجعه نماید.

گفتار پایانی


نحوه رفتار والدین با پسران در آستانه بلوغ آنقدر مهم است که در صورت درست بودن، صمیمیتی مثال زدنی در روابط والد-فرزندی به وجود می‌آورد و در صورت نادرست بودن، ممکن است نوجوان را به قهقرای تباهی بکشاند.

در این مقاله نکاتی را در رابطه با برخورد صحیح والدین به خصوص پدران با پسران نوجوان در اختیار شما قرار دادیم تا به کمک آنها کانون گرم خانواده خود را مستحکم‌تر از قبل نمایید.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

3.5 2 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x