بهترین راهکارهای رفع سیاهی دور چشم

همه ما کم یا زیاد در طول زندگی خود درجه ای از تیرگی و سیاهی را در زیر چشمان خود تجربه کرده ایم. مردم معمولا فکر می کنند خستگی و کمبود خواب دلیل ایجاد این تیرگی ها است. اما این فقط یکی از دلایل بوجود آمدن سیاهی زیر چشم است و دلایل دیگری در بروز این وضعیت پوستی دخالت دارند.

بسته به رنگ پوست، این تیرگی ها از قهوه ای تا آبی تیره و سیاه خود را نمایش می دهند و بیشتر در افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند بروز می کنند.

علل سیاهی دور چشم

 

باید بدانیم که سیاهی دور چشم به تنهایی نشانگر بیماری خاصی نیست و ایجاد آن نباید ما را نگران وضعیت سلامت خود کند بلکه ظاهر شدن آن ها در بیشتر موارد علامتی برای ایجاد تغییر در عادات روزمره ی زندگی است.


دلایل زیادی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شوند، عبارت از:

 

• ژنتیک و دلایل ارثی


• هایپرپیگمنتیشین به دلیل تولید زیاد ملانین


• کمبود خواب یا عادات اشتباه خوابیدن


• کاهش بافت چربی در اطراف چشم


• نازک شدن پوست در ناحیه ی زیر چشم


• قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید
• کم شدن آب بدن


• افزایش سن


• استفاده از سیگار و الکل


• استفاده از بعضی قطره های چشمی


• مالش دادن مکرر ناحیه ی چشم


• آنمی در اثر کمبود آهن


• مشکلات تیروئید


• آلرژی و واکنش های حساسیتی مانند تب یونجه


• بعضی انواع درماتیت

راهکارهای معجزه آسای خانگی برای درمان سیاهی دور چشم

 

با روغن نارگیل پلک‌ها را نرم کنید

 

درست است که روغن نارگیل با سیاهی دور چشم مبارزه نمی‌کند، اما راه حلی برای کاهش خطوط نازک و ظریف چین‌ و چروک زیر چشم و خشکی پوست زیر چشم شما است.
این روغنِ همیشه در دسترس به دلیل داشتن خواص مغذی به‌عنوان یک سوپر فود یا “غذای فوق العاده ” شناخته می‌شود و درعین‌حال فرآورده‌ای زیبایی بخش و آرایشی نیز هست که با غلظت بالای اسیدهای چرب کوتاه زنجیره‌ای که دارد باعث کاهش التهاب می‌شود و شما می‌توانید با به‌کارگیری دقیق و منظم آن، رطوبت رسانی فوق‌العاده‌ای برای پوستتان فراهم کنید.

 

حفظ رطوبت در پوست با استفاده از روغن زیتون

 

از آنجاکه این روغن آشپزی رایج، حاوی ویتامین‌های محلول در چربی (مانند E و K) است، می‌تواند جهت آبرسانی به پوست زیر چشم، در خانه به کار رود.
البته پژوهش‌های دقیق درباره‌ی سنجش اثربخشی روغن‌زیتون روی حلقه‌های تیره و چروک زیر چشم وجود ندارد، اما استفاده از آن با حرکات ضربه‌ای ملایم روی پوست نم‌دار می‌تواند موجب به دام افتادن رطوبت و حفظ آن در پوست شود.

با آلوئه ورا پف دور چشم خود را بگیرید

 

اگر در خانه‌ی شما گیاه آلوورا وجود دارد می‌توانید از برگ‌های آبدار آن برای پوست خشک (شامل بخش‌های نازک و خطوط زیر چشم خود) استفاده کنید.
تحقیقات نشان داده است که گیاه آلوورا سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنزیم‌ها، اسیدهای چرب و دارای ویژگی ‏های ضدالتهابی برای پف زیر چشم و درمان سیاهی دور چشم است.

 

ماساژ با روغن آرنیکا

 

اگر کبودی (رنگ مایل به آبی) زیر چشمان شما به دلیل گشادشدن رگ‌های خونی باشد، مقدار کمی آرنیکا می‌تواند به بهبود کبودی پوست شما کمک کند. نوع موضعی روغن آرنیکا می‌تواند در بهبود ظاهری و رفع کبودی‌ و برخی بیماری‌های پوستی نیز مؤثر باشد.

روغن بادام تلخ برای رفع تیرگی دورچشم

روغن بادام

 

روغن بادام، ترکیبِ طبیعیِ فوق‌العاده‌ای برای درمان سیاهی دور چشم است. چرب کردن اطراف چشم با روغن بادام به حذف این حلقه‌های چشمی کمک می‌کند، علاوه بر روغن بادام باید از ویتامین E هم برای حذف این حلقه‌ها استفاده کنید.
1. قبل از خواب مقدار کمی روغن بادام را دور چشم بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید.
2. بگذارید در طول شب روی پوست‌تان بماند.
3. صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.
4. این روش را تا حذف کامل حلقه‌های دور چشم ادامه دهید.

خیار

 

خیار خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ی جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد.

 

• خیار را به صورت حلقه‌های کلفت ببرید و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید، بعد آن را برای حداقل ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید، سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته و دو بار در روز، انجام دهید.

 

• روش دیگر این است که آب خیار را گرفته و آن را با آب لیمو ترکیب کنید، سپس یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید و سپس صورت‌تان را بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته انجام دهید.

سیب زمینی برای رفع تیرگی دورچشم

سیب‌زمینی خام

 

سیب‌زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد و به روشن کردن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم و از بین بردن پف چشم‌ها کمک می‌کند.

 

• یک یا دو سیب‌زمینی خام را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک تکه پنبه را به آب سیب‌زمینی آغشته کنید و آن را درست طوری روی حلقه‌های دور چشم بگذارید که همه‌ی قسمت‌های تیره را پوشش دهد، اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشم‌تان بماند و سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را روزی یک یا دو بار در طول چند هفته، انجام دهید.

 

• می‌توانید به جای گرفتن آب سیب‌زمینی، خود سیب‌زمینی را ببرید و آن را مستقیما روی حلقه‌های دور چشم بگذارید.

گلاب

 

گل رز ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای جوان‌سازی پوست دارد و چشم‌های خسته را تسکین می‌دهد. با توجه به خاصیت جمع‌کنندگی و قابض بودن آن می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده‌ی پوست به کار گرفته شود.


1. پد چشم پنبه‌ای را چند دقیقه در گلاب خالص بگذارید.


2. پد را روی چشم‌تان بگذارید.


3. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی چشم بماند.


4. این دستور را روزی دو بار به مدت چند هفته انجام دهید.

روغن نارگیل

 

ماساژ دادن دور چشم با روغن نارگیل روشی مؤثر و طبیعی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم است. با توجه به خاصیت مرطوب‌کنندگی این روغن، استفاده از آن باعث نرمی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی است و خطوط زیر چشم را محو می‌کند.


1. روغن نارگیل خالص را زیر چشم‌تان بمالید و آن را ماساژ دهید.

2. بگذارید چند ساعت بماند بعد آن را پاک کنید.

3. این کار را روزی ٢ الی ٣ بار، به مدت چند هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

کمپرس سرد

 

کمپرس سرد موجب انقباض رگ‌های خونی زیر چشم شده و به کاهش پف چشم و حذف حلقه‌های دور چشم کمک می‌کند.


• یک لیف حمام را در آب یا شیر خنک قرار دهید و آن را به مدت چند دقیقه روی چشم‌ها بگذارید.


• همچنین می‌توانید مقداری یخ را در یک پارچه پیچیده و آن را چند دقیقه زیر چشم بگذارید. به جای آن می‌توانید از نخودفرنگی منجمد، چای کیسه‌ای منجمد یا قاشق سرد استفاده کنید.این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x