بهترین راه های از بین بردن موهای زائد تناسلی در زنان

چگونه موهای زائد دستگاه تناسلی زنان را از بین ببریم؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بانوان در بحث بهداشت فردی، از بین بردن موهای زائد است. اکثر خانم‌ها روش‌های زیادی را برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه امتحان می‌کنند، اما نتیجه نهایی مورد رضایت بسیاری از آن‌ها نیست.
به‌طور کلی روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد که هر کدام ممکن است مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. در ادامه مطلب قصد داریم انواع مختلف روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی را بررسی کنیم و ببینیم هر کدام چه مزایا و معایبی دارند.


روش‌های اصلاح موهای زائد
در این قسمت از مقاله به بررسی انواع روشهای اصلاح موهای زائد میپردازیم.

بی رنگ کننده

اگرچه بی رنگ کننده‌ها، موجب کندن مو نمی‌شوند اما رنگ مو را روشن می‌نماید، به نحوی که با رنگ طبیعی پوست هماهنگ می‌شود.

کرم و لوسیون‌های موبر

کرم‌ها و لوسیون‌ها برای از بین بردن موهای صورت، کاملا مناسب است و استفاده از آن آسان بوده و اغلب ناراحتی خاصی ایجاد نمی‌کند. در این روش معمولا مو را فقط از سطح پوست جدا می‌کنند بنابراین کراتین مو تحریک می‌شود ( مانند روش استفاده از تراشیدن مو ) و مو پس از رشد، سفت‌تر می‌شود.

ژیلت مو بر


شما برای استفاده از این راهکار که آسان‌ترین روش برای از بین موهای زائد است، نیاز به یک ژیلت تمیز و یک کرم، ژل یا صابون برای لغزنده کردن سطح مورد نظر دارید.

از آن‌جایی که ناحیه تناسلی برای رشد باکتری‌ها محیط بسیار مناسبی است، باید دقت داشته باشید ژیلت مورد استفاده شما کاملا تمیز باشد تا در صورت بریدن پوست باکتری‌های مضر به درون بافت بدن وارد نشوند. پیشنهاد می‌شود همیشه یک ژیلت جداگانه برای شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی داشته باشید.
1. برای شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی خود، ابتدا ژیلت را ضد عفونی کنید.

2. موهای ناحیه تناسلی خود را با آب مرطوب کنید تا بریدن آن‌ها آسان‌تر باشد.


3. با استفاده از یک کرم، صابون یا ژل سطح مورد نظر را لغزنده کنید تا احتمال بریدن یا آسیب دیدن پوست کمتر شود.

4. پوست خود را محکم نگه دارید و به ‌آرامی ژیلت را در مسیر رشد موهای خود روی آن‌ها بکشید.


5. پس از هر مرتبه که ژیلت را روی پوست خود می‌کشید، آن را با آب بشویید.

استفاده از ژیلت برای از بین بردن موهای زائد تعدادی معایب با خود به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:
• احتمال بریدن پوست
• احتمال ایجاد خراش‌های پوستی
• ایجاد حساسیت پوستی با استفاده از ژیلت‌های کهنه و کند یا کثیف
• ایجاد جوش‌های التهابی در ناحیه تناسلی در صورت نگهداری ژیلت در محیط حمام

وکس یا موم

وکس ماده‌ای چسبنده است که به‌طور گسترده‌ای برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی از ریشه استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که این روش بر خلاف استفاده از ژیلت، موهای زائد را از ریشه جدا می‌کند و بنابراین مدت زمان بیشتری زمان می‌برد تا موها مجددا رشد کنند.
این روش علی رغم دردناک بودنش، برای راحت ماندن از موهای ناحیه تناسلی برای مدت زمان حداقل ۱ ماه بسیار کاربردی است.
برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی با وکس که معمولا با نام اپیلاسیون شناخته می‌شود، می‌توانید به آرایشگاه‌ها یا مراکز اپیلاسیون مراجعه کنید.
البته در صورتی که خودتان با انجام این کار آشنایی داشته باشید، می‌توانید در منزل این کار را انجام دهید و نیازی به مراجعه به آرایشگاه یا مراکز اپیلاسیون نیست.

به مراحل استفاده از وکس برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی دقت کنید:
1. ابتدا وکس را روی حرارت قرار دهید تا از حالت جامد خارج شده و مقداری شل شود.
2. قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که موهای ناحیه تناسلی شما به اندازه کافی رشد کرده‌اند. یعنی موهای شما برای استفاده از وکس باید حداقل ۴ تا ۵ میلی‌متر رشد کرده باشند تا هنگام از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با وکس، درد کمتری را احساس کنید.
3. پوست ناحیه تناسلی خود را کاملا تمیز کنید تا عاری از چربی یا باکتری باشد.
4. در مرحله چهارم زمانی که وکس به دمای مناسب رسید، آن را در جهت رویش موهای بدن روی ناحیه تناسلی خود بمالید و بلافاصله پد مخصوص، کاغذ را یا پارچه‌ای را روی آن قرار دهید.
5. چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود، سپس انتهای پد را بگیرید و سریعا آن را از روی پوست بکشید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید پد را خلاف جهت موهای ناحیه تناسلی بکشید.
6. زمانی که موهای زائد تمام قسمت‌های ناحیه تناسلی خود را با وکس از بین بردید، کمی روغن بچه روی ناحیه تناسلی خود بریزید و ماساژ دهید تا وکس های باقی مانده روی پوست برداشته شوند و همچنین پوستتان کمی رطوبت به خود جذب کند.

لیزر موهای زائد


در استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد، یک پزشک یا متخصص پوست از یک دستگاه لیزر روی پوست برهنه شما استفاده می‌کند و اشعه‌های متراکمی را به درون پوست، روی فولیکول‌های مو ارسال می‌کند.
گرمای ناشی از اشعه لیزر باعث ضعیف شدن یا از بین رفتن فولیکول‌های موهای ناحیه تناسلی می‌شود و از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند.
در این روش شما باید دفعات متعددی ناحیه تناسلی خود را لیزر کنید تا فولیکول‌های موهای زائد ناحیه تناسلی کاملا ضعیف شوند یا از بین بروند.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x