بهترین ماسک های درمان کننده موهای خشک

علت خشکی مو

• کمبود تغذیه

• قرار گرفتن بیش ‌از حد در معرض آفتاب

• تماس مو با آب کلردار

• شستشوی بیش ‌از حد مو

• استفاده از دستگاه‌های حالت‌دهنده حرارتی مانند سشوار، اتو مو، بیگودی و فر کننده‌

• استفاده از محصولات موی دارای مواد شیمیایی ناملایم و مضر

روش‌های خانگی برای درمان خشکی مو

اگر موهای خشک و شکننده دارید، می‌توانید از درمان‌های خانگی زیر برای رفع خشکی مو استفاده کنید.
۱. روغن های گیاهی

استفاده از روغن‌های زیر به درمان خشکی موی سر کمک زیادی می‌کند:
• روغن نارگیل
• روغن بادام
• روغن کرچک
• روغن جوجوبا
• روغن ذرت
روغن‌های بالا سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان و نرم کننده طبیعی موی خشک هستند. این روغن‌ها باعث می‌شوند تا سطح بیرونی و کوتیکول‌های مو با لایه‌ای از رطوبت پوشانده و محافظت شوند. درنتیجه موهای آسیب‌دیده ترمیم می‌شوند.

محصولات مراقبت از مو متناسب با موهای خشک
بهتر است از شامپو موهای خشک و شامپو بدون سولفات و نرم کننده مو استفاده کنید. شستشوی کمتر مو با شامپو در بهبود خشکی آن مؤثر است. هفته‌ای یک یا دو بار موها را با شامپو بشویید.

۳. ماسک مو خانگی با روغن نارگیل

روغن نارگیل، مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده مو است. شما به‌ سادگی می‌توانید یک ماسک موی خانگی برای درمان خشکی مو درست کنید. برگ زردچوبه هندی را با روغن نارگیل به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوشانید و مخلوط این مواد را به مدت چند روز در جایی خنک نگه دارید.
ماسک مو را با نوک انگشت، به ‌آرامی روی پوست سر و موهایتان بمالید. سر را با یک حوله گرم بپوشانید و بعد از چند دقیقه موها را بشویید.

ماسک مو ماست و روغن
مخلوط روغن و ماست یک درمان خانگی مؤثر برای درمان موی خشک و آسیب دیده است.
روش تهیه ماسک موی ماست و روغن برای درمان خانگی موهای خشک
1. نصف فنجان ماست ساده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۶ قطره اسانس روغنی کاملاً مخلوط کنید.
2. ماسک را روی موهای شامپو زده بمالید.
3. موها را با کلاه حمام یا یک پوشش پلاستیکی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپوشانید.
4. موها را با آب گرم کاملاً بشویید.

۸. ماسک مو خانگی با آووکادو
میوه آووکادو منبع سرشاری از ویتامین A و E، چربی‌های اشباع و مواد معدنی است. تمامی این مواد برای تغذیه موهای خشک و آسیب‌دیده مفید هستند و به آب‌رسانی و تقویت آن‌ها کمک می‌کنند.
روش تهیه ماسک موی آووکادو برای درمان خشکی مو
یک آووکادو رسیده را پوست کنده و پوره کنید تا به شکل خمیری دربیاید. خمیر آووکادو را با ۱ عدد تخم‌مرغ مخلوط کنید. ماسک را روی موهای خیس بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس چندین بار موهایتان را بشویید.

چرا باید از بهترین ماسک مو برای موهای خشک استفاده کنیم؟


یک ماسک مو مناسب و با کیفیت می‌تواند تفاوت چشمگیری در درخشش و ضخامت و مقاومت موهای شما ایجاد کند. اگر موهای خشک، آسیب‌ دیده، مجعد، یا خیلی بلند داشته باشید، برای مراقبت از موها به ماده ای نیاز دارید که بتواند به حفظ سلامت موها کمک کند.
موهای خشک و زبر به هیچ عنوان جذاب نیستند. موهای مجعد و خیلی فر هم باعث می شوند که شما به دردسر بیفتید. مراقبت از موهای بلند هم بسیار سخت است. رنگ کردن زیاد موها نیز باعث شکنندگی آن ها می شود. پس اگر می خواهید موهایی زیبا همچون پرنسس های کارتون های دیزنی داشته باشید، باید از ماسک مو برای ترمیم موهای خود استفاده کنید.
بهترین ماسک‌ ها برای موهای خشک معمولا با موادی نظیر شی باتر، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن آووکادو فرموله می‌شوند که می‌تواند به ترمیم کردن مو و افزایش درخشندگی آن کمک کنند. علاوه بر این از دیگر ترکیبات طبیعی مانند عسل و موم برای به دست آوردن بهترین ماسک مو برای موهای خشک و آسیب ‌دیده استفاده می شود.
با استفاده از ماسک‌ های مو با این ترکیبات طبیعی می‌توانید بهترین تاثیرات را در موهای خود مشاهده کنید.
افزایش ضخامت موهای ظریف، رفع خشکی و زبری مو، ترمیم بافت مو، درمان موهای رنگ شده و درمان چند شاخه بودن انتهای ساقه مو از فواید مهم استفاده از ماسک مو است.

چند بار در هفته باید از ماسک مو استفاده کنیم؟

دفعات استفاده از ماسک مو به شرایط موهای شما بستگی دارد. اگر وضعیت موهایتان خیلی حاد نیست، بهتر است حداقل یک‌ بار در هفته از ماسک نرم‌کننده و ترمیم کننده مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید.
اما اگر موهایتان خیلی خشک‌تر از حالت طبیعی است و یا به شدت آسیب ‌دیده است، تعداد دفعات استفاده را به دو یا سه بار در هفته افزایش دهید.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x