خواص شگفت انگیز ویتامین سی برای پوست

این ویتامین خواص مختلفی که برای سلامتی بدن دارد؛ از جمله برای زیبایی پوست و مو شما علاوه بر مصرف خوراکی ویتامین C می‌توانید آن را به صورت موضعی مانند سرم ویتامین c نیز استفاده کنید و از خواص دو چندان آن بهره‌مند شوید در ادامه به طور کامل درباره خواص ویتامین سی توضیح میدهیم .

ویتامین سی باعث تحریک کلاژن می‌شود و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب‌زا مانند انواع آلودگی‌ها محافظت می‌کند.

سرم چیست؟


سرم یک محصول مراقبت از پوست است که شما آن را بعد از شستشوی پوست و قبل از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده می‌کنید. سرم ترکیبات قوی را مستقیم به پوست می‌رساند.


سرم از مولکول‌های کوچکی ساخته شده تا بتواند در عمق پوست نفوذ کند و مقدار زیادی از مواد مفید را به پوست برساند. همین ویژگی‌، باعث شده سرم وسیله‌ای مناسب برای هدف قرار دادن آسیب‌هایی مثل چین و چروک‌ها باشد.

سرم ویتامین سی

سرم ویتامین C برای پوست


سرم ویتامین C یکی از بهترین ترکیبات ضد پیری است که در بازار مشتری زیادی دارد. همچنین، محصولی کلیدی برای داشتن پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان است.


با اینکه ممکن است شما از ویتامین c در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اما، تضمینی نیست که این مواد به پوست‌تان برسد. استفاده از سرم و سایر محصول‌های موضعی بهترین روش مستقیم برای رساندن ویتامین به پوست است.

چرا باید سرم ویتامین c را به برنامه‌ی روزانه خود اضافه کنید؟

1- ویتامین سی از تشکیل چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

 

وقتی صحبت از خطوط ریز پوست و چین و چروک و سایر علائم پیری پوست می شود ، ویتامین سی ابزاری مفید است که همیشه باید در ابزار های مراقبتی پوست خود داشته باشید . تحقیقات نشان می دهد این ماده مغذی با خنثی سازی رادیکال های آزاد در محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی و کمک به بازسازی پوست کمک می کند.

( رادیکال های آزاد باعث پیری پوست می شود که ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی ، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند )

2 – ویتامین سی ، پوست آسیب دیده از آفتاب را احیا می کند


قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی باعث ایجاد تعداد زیادی از مشکلات بر روی پوست می شود . مشکلاتی از قبیل پوسته پوسته شدن ، لکه های پوستی ( لکه های خورشید ) ، قسمت های ضمخت، روزاسه و غیره… بنابراین استفاده موضعی از ویتامین سی در قالب کرم یا سروم ویتامین سی به صورت روزانه می تواند از آسیب بیش از حد به پوست جلوگیری کند.


یک مطالعه نشان داده که افرادی که دارای پوست خفیف تا متوسط آسیب دیده از اشعه خورشید هستند ، پس از استفاده از درمان موضعی ویتامین C به مدت 3 ماه ، بهبود قابل توجهی در ظاهر پوست ، از جمله خطوط ریز چهره ، زبری و رنگ پوست دارند.

 3- ویتامین سی رنگ پوست را یکدست کرده و قرمزی و التهاب های پوستی را به حداقل می رساند.


لکه های پوستی و پوست ناهموار می تواند در اثر عوامل مختلفی تشکیل شود ، از قرار گرفتن در معرض آفتاب گرفته تا اختلالات هورمونی و یا شرایط پزشکی.


خبر خوب این است که ویتامین C خود را به عنوان یک جنگجوی اساسی در مبارزه با قرمزی و التهاب های پوستی ثابت کرده است ، زیرا ویتامین سی به اصلاح مویرگهای آسیب دیده که باعث این تغییر رنگ و التهاب در پوست می شوند و تقویت آنها برای آینده کمک می کند.

 4- پوست را آبرسانی می کند


یک فرد بزرگسال ، با داشتن به طور متوسط 2 متر مربع پوست بر روی بدن خود ، این عضو بزرگ بدن ، قطعاً تشنه است.


با در نظر گرفتن اینکه 64 درصد از بدن انسان ، آب است ، پوست شما باید همیشه مرطوب نگه داشته شود و ویتامین C به عنوان دوست همیشگی شما ، هم می تواند بدن شما را آبرسانی کند و هم در نگه داشته رطوبت بدن شما ، به شما کمک کند ، یعنی ویتامین سی از هدر رفت رطوبت از بدن و پوست ، به شما کمک می کند.

از این رو ویتامین سی از خشکی یا چربی بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

خواص سرم ویتامین سی برای پوست

5- قابلیت ارتجاعی یا کشسانی پوست را بهبود می بخشد ( ویتامین سی پوست را سفت تر و محکم تر می کند )

 

تحقیقات نشان داده است که ویتامین سی موضعی ، تولید کلاژن در پوست را افزایش می کند ، پروتئینی که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و به پوست ظاهری صاف و سفت و پر حجم می دهد.

از آنجا که بدن به طور طبیعی با افزایش سن ، کلاژن کمتری تولید می کند ، استفاده از ماده ای مانند ویتامین C می تواند به کند شدن روند پیری پوست کمک کند.

 

6 – به کاهش التهاب های پوستی کمک می کند


اگر پوست شما دچار قرمزی و یا التهاب شده ، یا علائم بثورات را نشان می دهد ، احتمال زیادی وجود دارد که پاسخ ایمنی ، عفونت یا واکنش آلرژیک زمینه ای در پشت آن باشد.

7- ویتامین سی به کاهش لکه های پوستی و درمان آنها کمک می کند.


هایپرپیگمنتاسیون به لکه های تیره رنگ پوست گفته می شود که در هنگام تولید بیش از حد ملانین در بدن ایجاد می شود ( ملانین رنگدانه ای است که به پوست شما رنگ می دهد )


اگرچه افزایش رنگدانه به طور کلی مضر و یا خطرناک نیست ، اما می تواند کمی آزار دهنده باشد – تحقیقات نشان داده است که استفاده موضعی از ویتامین سی باعث کاهش لکه های پوست و روشن تر شدن آنها می شود ، زیرا ویتامین سی ، تولید تیروزیناز را مهار می کند ، تیروزیناز آنزیمی است که به تولید ملانین کمک می کند.

8- آفتاب سوختگی را درمان می کند

 

اگرچه ما مطمئناً ویتامین C را به عنوان جایگزینی برای یک کرم ضد آفتاب حاوی SPF پیشنهاد نمی کنیم ( به منظور پیشگیری از آفتاب سوختگی ) اما اگر دچار آفتاب سوختگی شدید ، می تواند شما را از این موضوع نجات داده و به درمان آفتاب سوختگی کمک کند.

این ماده مغذی به صورت هوشمندانه به سرعت گردش سلولی کمک می کند ، به این معنی که پوست آفتاب سوخته ، جوان شده و سریعتر بهبود می یابد.

 

9 – ویتامین سی به بهبود و درمان زخم های پوستی کمک می کند

 

به نظر می رسد که ویتامین C برای کمک به ترمیم زخم ها مفید است.
تصور می شود که این موضوع به خاطر توانایی ویتامین سی در افزایش حرکت و تعداد فیبروبلاستها در پوست ما باشد  سلولهای بافت همبند که کلید روند بهبود هستند.

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

نحوه استفاده از سرم ویتامین C

 

اگرچه ویتامین C موضعی به طور کلی قابل تحمل است ، اما همه محصولات پوستی این پتانسیل را دارند که عوارض جانبی ایجاد کنند. همیشه باید آزمایش پچ انجام دهید تا خطر ابتلا به واکنش آلرژیک را ارزیابی کنید.

 

آزمایش پچ به این صورت انجام می شود:


1. روی بخشی مانند ساعد ، قسمت کوچکی از پوست را که پنهان کردن آن آسان است ، انتخاب کنید.


2. مقدار کمی محصول بمالید و 24 ساعت صبر کنید.


3. در صورت عدم بروز عوارض جانبی می توانید روی صورت خود بمالید. در صورت ایجاد بثورات ، قرمزی یا کهیر ، مصرف خود را قطع کنید.


وقتی نوبت به یک برنامه کامل رسید ، دستورالعمل های موجود در برچسب محصول را دنبال کنید. سرم ویتامین C به طور معمول یک یا دو بار در روز اعمال می شود. یک قانون خوب برای استفاده از این سرم تمیز کردن، استفاده از سرم ویتامین C و سپس مرطوب کردن است.


با اطمینان می توان از این ماده در رابطه با سایر ترکیبات فعال استفاده کرد ، اگرچه استفاده در کنار نیاسین آمید ممکن است ویتامین C را کمرنگ تر کند.

حتما تاریخ استفاده محصول خود را بررسی کنید. اگر محصول تیره شده یا رنگ دیگری تغییر کرده باشد، به احتمال زیاد ویتامین سی اکسید شده است و نباید از آن استفاده کنید

عوارض جانبی و خطرات احتمالی


اگرچه تحریک بعید است، اما شما همیشه باید یک آزمایش پچ را قبل از استفاده کامل انجام دهید. این تنها روش برای تعیین چگونگی واکنش پوست شما به سرم است. اگر پوست شما به خصوص پوست حساس است از محصولاتی با اسید آسکوربیک خودداری کنید. محصولات دارای منیزیم آسکوربیل فسفات ممکن است کمتر باعث تحریک شوند.


مشتقات ویتامین C زیر برای حفظ قدرت به مدت طولانی تر طراحی شده اند:


اسید آسکوربیک
• آسکوربیل پالمیتات
• آسکوربیل فسفات منیزیم


همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محصول دارای فرمولاسیون بدون آب است. و بطری باید مات و بدون تهویه هوا باشد.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x