راهکارهایی برای افزایش ماندگاری کراتین مو

کراتین و کراتینه مو چیست؟

کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن است که باعث حفاظت و عدم شکنندگی آنها می شود. این ماده مسئول فعالیت های حیاتی سلول از قبیل تولید پروتئین است و به همین دلیل باعث شادابی و درخشندگی مو می شود. پس وقتی میزان این ماده براثر قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، مواد شیمیایی یا تغییر سبک زندگی، در سلول های پوست و مو کم می شود، موها شادابی خود را از دست داده و به اصطلاح وز و زبر خواهند شد.
در سال های اخیر کراتینه مو برای ترمیم موی آسیب دیده و زبر روی کار آمده است. در واقع کراتین مورد نیاز به صورت مصنوعی و با مواد شیمیایی ساخته و برای ترمیم مو به کار گرفته می شود. اما این روش دائمی نیست و بعد از مدتی مو، شفافیت و صافی خود را از دست داده و به ترمیم دوباره نیاز خواهد بود. کراتینه مو که خود به روش های برزیلی و احیایی تقسیم می شود برای ترمیم موهای زنان و مردان به کار می رود. اما همانطور که قبلا ذکر شد، این روش دائمی نیست معمولا بعد 5 تا 6 ماه اثر خود را از دست داده و نیاز به شارژ مجدد دارد.

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو

اول اينكه مراحل انجام كار را با حوصله و با دقت انجام دهيد تا نتيجه عالي بگيريد، انجام كراتين بين ٣ تا ٤ ساعت زمان مي برد، اتوكشي رو با حوصله انجام دهيد.


براي افزايش زمان ماندگاري نكات زير را رعايت كنيد:
• شامپو و ماسك مخصوص كراتين رو استفاده كنيد يا شامپوهاي فري سولفات (بدون سولفات).

• از دکلره کردن مو پرهیز کنید چرا که دکلره باعث از بین رفتن کراتین می شود

• آب استخر به خاطر كلر موجود در آن اثر كراتين را از بين مي برد.اگر خواستيد به استخر برويد حتما يك لايه ضخيم روغن نارگيل يا زيتون روي موهايتان استفاده كنيد.

• وقتي موهاي شما خيس است آنرا حالت ندهيد يا نبافيد يا با كش نبنديد كه آن حالت را مي گيرد، بايد موهاي شما كامل خشك شود بعد استايلدهيد يا ببافيد و ببنديد.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x