معرفی چند ماسک معجزه آسا خانگی برای تیرگی دورچشم

علت سیاهی دور چشم چیست؟

عوامل موثر متعددی در بروز سیاهی دور چشم نقش دارند که عبارتند از:

خستگی

خواب زیاد، خستگی بیش از حد یا خوابیدن در ساعات غیرمعمول، می‌تواند باعث سیاهی دور چشم شود. کم‌خوابی می‌تواند باعث کدر یا رنگ‌پریدگی پوست شده و بافت‌های تیره و عروق خونی زیر پوست را نمایان سازد. کم‌خوابی همچنین موجب تجمع مایعات زیر چشم و پف کردن آن مي‌شود. از این رو، سیاهی دور چشم در واقع ممکن است همان سایه‌ی پف‌های زیر چشم نیز باشد.

سن

روند طبیعی پیری یکی دیگر از دلایل عمده سیاهی دور چشم است. هرچه سن بالاتر می‌رود، پوست نیز نازک‌تر می‌شود. همچنین با افزایش سن، چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست نیز کاهش پیدا می‌کند. با کاهش کشسانی و نازک شدن پوست، عروق زیر پوست و در نتیجه سیاهی دور چشم، نمایان‌تر می‌شود.

خستگی چشم

خیره شدن برای مدت طولانی به تلویزیون یا صفحه نمایش کامپیوتر موجب خستگی زیاد چشم می‌شود. این خستگی می‌تواند باعث بزرگ شدن عروق خونی دور چشم شده و در نتیجه پوست اطراف چشم را تیره‌تر نشان دهد.

انواع آلرژی‌ها

واکنش‌های آلرژیک و خشکی چشم نیز می‌تواند منجر به سیاهی دور چشم شود. در هنگام واکنش آلرژیک، بدن به عنوان پاسخ ایمنی برای مقابله با باکتری‌های مضر، هیستامین ترشح می‌کند. هیستامین علاوه بر علائم ناراحت‌کننده‌ای مانند خارش، قرمزی و پف چشم، باعث می‌شود که عروق خونی گشاد شده و زیر پوست نمایان‌تر شود.

آلرژی همینطور می‌تواند باعث شود بیشتر نواحی اطراف چشم را مالش داده یا بخارانید. این اقدامات باعث بدتر شدن علائم و به التهاب، ورم و پارگی عروق خونی منتهی می‌شود و می‌تواند به ایجاد سایه‌های تیره دور چشم کمک کند.

کم‌آبی بدن

کم‌آبی بدن از علل رایج تیرگی و سیاهی دور چشم است. زمانی که بدن به مقدار کافی آب دریافت نکند، پوست زیر چشم کدر شده و چشم‌ها نیز گود افتاده به نظر می‌رسند. این مسئله به دلیل نزدیکی چشم‌ها به استخوان اصلی و زیرین است.

مواجهه زیاد با نور آفتاب

مواجهه زیاد با نور آفتاب باعث می‌شود، بدن مقادیر زیادی ملانین تولید کند. ملانین، همان رنگدانه‌ای است که در تعیین رنگ پوست نقش مهمی ایفا می‌کند. مواجه زیاد با نور آفتاب، به خصوص در نواحی صورت و چشم، می‌تواند باعث تیرگی رنگدانه‌های پوست دور چشم شود.

عوامل ژنتیکی

سابقه خانوادگی هم در تیرگی و سیاهی دور چشم نقش دارد. صفات ژنتیکی می‌تواند در دوران کودکی ظهور پیدا کند یا اینکه با افزایش سن بدتر شده و یا اینکه به تدریج برطرف شود. استعداد ژنتیکی نسبت به برخی بیماری‌ها مانند بیماری تیروئید نیز می‌تواند باعث سیاهی دور چشم شود.

انواع ماسک دور چشم خانگی

ماسک صورت سفیده‌ی تخم مرغ، ویتامین E و عسل
این ماسک صورت ساده باث شفافیت و رسیدن مواد مغذی به پوست می‌شود.
– 1 قرص ویتامین E
– عسل
– 1 سفیده‌ی تخم مرغ

سفیده‌ی تخم مرغ دارای کالری بالایی بوده و مملو از ویتامین‌هایی مثل ریبوفلاوین و سلنیوم است. همینطور می‌تواند منفذهای پوست را به طور طبیعی ببندد که اگر مواد طبیعی دیگری را به آن اضافه کنید، نتیجه چند برابر خواهد شد. سفیده‌ی تخم مرغ دارای کلاژن بالایی است که یک مولتی ویتامین بوده و حاوی ویتامین A است.

ویتامین E می‌تواند از پوست در مقابل نور آفتاب محافظت کند. فواید دیگر آن عبارتند از:

کاهش قرمزی؛محافظت از آسیب بلند مدت امواج فرابنفش (UV)؛پیشگیری از سرطان پوست؛
درمان آفتاب سوختگی؛کاهش ورم؛بهبود رنگ پوست؛بهبود سیستم عروقی؛ثابت شدن فشار خون و مزایای دیگری که برای سلامتی ضروری هستند.

همینطور این ویتامین در غذاهای زیادی مثل غلات، آجیل،غلات کامل ، دانه‌ها، بادام زمینی، دانه‌ها، آووکادو، روغن‌ها و بادام وجود دارد. عسل مواد مغذی را به پوست رسانده و آنتی‌باکتری و مرطوب‌کننده‌ای طبیعی است که پوست را تسکین داده و آن را درمان می‌کند.

ماسک برای سیاهی دور چشم با سیب‌زمینی خام

سیب‌زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد و به روشن کردن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم و از بین بردن پف چشم‌ها کمک می‌کند.

یک یا دو سیب‌زمینی خام را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک مقدار پنبه را به آب سیب‌زمینی آغشته کنید و آن را طوری روی حلقه‌های دور چشم قرار دهید که همه‌ی قسمت‌های تیره را پوشش دهد، اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشم‌تان بماند و آنگاه صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را روزی یک یا دو بار به مدت چند هفته، انجام دهید.
به جای گرفتن آب سیب‌زمینی، می‌توانید خود سیب‌زمینی را لایه لایه کرده و آن را مستقیما روی حلقه‌های دور چشم قرار دهید.

 

ماسک عسل مفید برای سیاهی دور چشم

– یک عدد زرده تخم مرغ
– یک قاشق غذا خوری عسل
اگر پوست خشک و حساس دارید، ماسک عسل برای شما گزینه بسیار مناسبی می ‎باشد. برای این ماسک باید عسل و زرده را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط را به مدت 15 دقیقه در دور چشم خود بگذارید و آنگاه چشمان تان را با آب گرم بشویید.

ماسک موز برای دور چشم

از متداولترین مشکلات پوست اطراف چشم، تیرگی چشم و چروک اطراف چشم هستند که با انواع ماسک موز، برطرف می‌شوند.
برای تهیه این ماسک، ۱/۲ موز متوسطی را خوب له کنید تا یک خمیر یک‌دست شود. آنگاه مواد را اطراف چشم بزنید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا باقی بمانند.

 

ژل چشم چای سبز

این ژل برای زیرچشم های خسته و پف کرده عالی است. ژل دور چشم چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. 2 عدد چای سبز کیسه ای یا برگ های چای سبز، لیوان تمیز، و قالب یخ مکعبی چیزهایی است که نیاز دارید.

دستور تهیه

با استفاده از دو عدد چای سبز کیسه ای، چند فنجان چای پر رنگ درست کنید. اگر از برگ های چای سبز استفاده می کنید، باید برگ های چای را درست بعد از خیس خوردن صاف کنید. اجازه دهید که چای بمدت 1 ساعت یا بیشتر خنک شود. این مایع را داخل قالب های یخ مکعبی بریزید. قالب ها را در فریزر قرار دهید و بگذارید در طول شب یخ بزنند.
هنگامیکه مایع ها کاملا یخ زدند، آنها را بیرون بیاورید و داخل یک کیسه ی زیپ دار منتقل کنید. تا زمان استفاده، آنها را در فریزر بگذارید. فقط دو مکعب چای سبز بردارید، چشمانتان را ببندید و آنها را روی چشمانتان حرکت دهید. مکعب های یخ، پوست را تسکین داده و خنک می کند و چای سبز نیز پف چشم را کاهش می دهد.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x