عواملی که باعث سقط جنین میشوند!

روش های سقط جنین بعد از بارداری ناخواسته

 

بارداری ناخواسته یا حاملگی ناخواسته حالتی از بارداری است بدون آنکه قصد و تمایلی به بارداری وجود داشته باشد. استفاده نکردن از روش‌ های پیشگیری از بارداری در هنگام آمیزش جنسی، دلیل اصلی بارداری‌ های ناخواسته است.

جالب است بدانید از حدود ۲۰۰ میلیون بارداری که هر ساله در جهان اتفاق می افتد به‌ صورت میانگین، تقریبا ۴۵ درصد از آن‌ ها، بارداری‌ های ناخواسته محسوب میشود . لازم است بدانید که حاملگی ناخواسته و بارداری ناخواسته باعث افزایش سقط جنین غیر بهداشتی، زایمان زودرس و وزن کم نوزاد در هنگام تولد همراه است. بارداری‌ های ناخواسته، مهم‌ ترین علت سقط جنین‌ های عمدی و خود خواسته است.

راه های سقط جنین در برخی از کشورها قانونی است و خانم هایی که ناخواسته باردار می شوند اجازه انجام روش های سقط را دارند اما در برخی دیگر از کشورها مثل کشور ما سقط جنین غیرقانونی است و مجوز آن تنها در موارد پزشکی صادر می شود.

مجوز پزشکی نیز تنها تا قبل از هفته 18 هجدهم بارداری صادر میشود و بعد از آنها حتی با وجود مجوز پزشکی امکان سقط جنین وجود ندارد و انجام آن قتل محسوب میشود.

بنابر این شما به هیچ وجه اجازه انجام عمل کورتاژ را ندارید و انجام این کار غیر قانونی است مگر وجود علت موجه پزشکی یا در صورت اثبات وجود عسر و حرج برای والدین در نگهداری کودک همراه با مجوز پزشکی آن هم تا قبل از 18 هفتگی.

روش های سقط جنین به روش طبیعی

 

همانطور که گفتیم در گذشته مانند امروز روش های مختلف غیرقانونی برای سقط جنین وجود نداشته ؛ به همین دلیل از روش های طبیعی استفاده می کرده اند که در ادامه برخی از روش های طبیعی را بیان خواهیم کرد :

مصرف انار

 

میوه انار دارای دانه های بسیاری بوده که مواد تحریک کننده انقباض رحمی بسیاری دارد ؛ مصرف انار در هفته اول بارداری احتمال ابتلا به سقط جنین طبیعی را افزایش خواهد داد .

دارچین و سقط جنین

مصرف دارچین

 

لازم است بدانید که دارچین خواصی داشته که سبب سقط جنین خواهد شد ؛ همچنین درد ناشی از سقط جنین را نیز از بین خواهد برد . مصرف دارچین به مقدار مناسب دیواره رحم را تحریک کرده و همچنین اگر دارچین در غذا ریخته شود ؛ خاصیت خود را از دست خواهد داد .

ویتامین سی

ویتامین C

 

همانطور که می دانید یکی از راه های سریع پریود شدن ، مصرف ویتامین c می باشد ؛ لازم است بدانید که این ویتامین به افزایش سطح استروژن که هورمون زنانه بوده و وظیفه قاعدگی را دارد ، کمک خواهد کرد . ویتامین c به انقباضات رحمی کمک کرده و سبب سقط جنین خواهد شد .

برای سقط جنین در روز باید هر یک ساعت یکبار مصرف کرده ؛ که عارضه جانبی آن نیز تنها نفخ می باشد . البته نکته مهم این است که مقدار مصرف آن نباید بیشتر از 6000 میلی گرم در روز باشد .

مصرف جعفری از راه های سقط جنین

مصرف گیاه جعفری

 

مصرف جعفری به دلیل وجود مقدار زیادی ویتامین سی در آن ، برای تحریک سقط جنین استفاده خواهد شد ؛ مصرف دم کرده جعفری یک روش طبیعی و بی ضرر برای سقط جنین بوده که افراد دو تا سه مرتبه در روز آن را استفاده می کنند حتی برخی دیگر از زنان برای سقط جنین یک دسته جعفری را به داخل واژن خود قرار می دهند .

مصرف زعفران از راه های سقط جنین

مصرف زعفران

 

همانطور که می دانید مصرف زیاد زعفران به دلیل بالا بردن سوخت و ساز ، افزایش درجه حرارت بدن و همچنین انقباضات رحمی سبب سقط جنین نیز خواهد شد . به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند تا سه ماه اول بارداری از مصرف زعفران جلوگیری کنند .

چای بابونه و سقط جنین

چای بابونه

 

مصرف 2-3 قاشق بابونه خشک در فنجان آب گرم ، 2-3 بار در روز به مدت پنج روز مناسب می باشد. شما همچنین می توانید از 5 قطره روغن اسانس بابونه استفاده کنید. توصیه می شود نوشیدن چای بابونه باعث افزایش احتمال موفقیت می شود (25 خواص بابونه+طرز تهیه چای بابونه)

گیاه آنجلیکا

 

اثر آنجلیکا در زنان دو برابر می باشد. این گیاه باعث انقباض می شود و قاعدگی را تسهیل می کند. هر دوی این اثرات، باعث خاتمه بارداری می شود. آنجلیکا باید در یک فنجان آب گرم مخلوط شود و چهار بار در هر 24 ساعت مصرف شود. محدوده ایمنی توصیه شده برای استفاده از این محصول طبیعی بین 5 تا 15 سقط است.

کارهایی که بعد از سقط جنین باید انجام داد

بعد از سقط چه کار هایی باید انجام داد؟

 

در اینجا به کارهایی که بعد از سقط انجام دهید بهتر است اشاره می کنیم:


• نوشیدن مقدار زیادی مایعات برای هیدراته شدن بدن


• خوردن غذاهای تازه و سالم و ویتامین ها


• کاهش استرس و فشار کاری


• داشتن خواب کافی


• اجتناب از شنا کردن تا دو هفته


• اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین


• عدم استفاده از تامپون یا رابطه جنسی حداقل دو تا چهار هفته


• خطرات سقط عمدی برای مادر

قطعا سقط جنین برای رحم خطرناک است. مخصوصا در افرادی که سقط های مکرر دارند.

زوجین باید آگاهانه نزدیکی داشته باشند و از خطرات سقط آگاه باشند:

 

• سوراخ شدن رحم


• پارگی های دهانه رحم


• جفت سرراهی


• مشکلات در بارداری های بعدی


• حاملگی نابجا یا خارج رحمی


• بیماری التهابی لگن


اندومتریوز


• التهاب و عفونت بافت رحم


• خونریزیها و عفونت های ناشی از سقط


• آثار روحی روانی ناشی از سقط

پیشگیری از سقط جنین


نمی توان از همه سقط جنین ها جلوگیری کرد. با این حال، برای کمک به حفظ بارداری سالم می توان اقداماتی را انجام داد که در اینجا چند توصیه وجود دارد:


در تمام دوران بارداری خود مراقبت منظم قبل از تولد داشته باشید.
از مصرف الکل، مواد مخدر و استعمال دخانیات در دوران بارداری خودداری کنید.


قبل و حین بارداری وزن خوبی داشته باشید.
از عفونت جلوگیری کنید، دستان خود را کاملا بشویید و از افراد بیمار دوری کنید.


مصرف کافئین را محدود یا متوقف کنید.


ویتامین های قبل از تولد را مصرف کنید تا مطمئن شوید شما و جنین در حال رشدتان مواد مغذی کافی را دریافت می کنید.


یک رژیم غذایی سالم و متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات داشته باشید.


به یاد داشته باشید سقط جنین به این معنی نیست که در آینده دوباره باردار نخواهید شد. بیشتر زنانی که سقط می کنند، بعدا بارداری سالمی را تجربه می کنند.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

3.5 6 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x