یکی از سوالاتی که ذهن اکثر ورزشکاران را درگیر خود میکند مصرف مکمل های حاوی پروتیئن مانند وی ۱۰۰% و یا گینر ها به همراه آب یا شیر میباشد و همواره این سوال مطرح میباشد که کدام یک برای رشد بهتر است برای پاسخ به این سوال باید ابتدا به زمان مصرف مکمل و هدف مصرف آن دقت کنیم.

شیک پروتیین وی با شیر

شیک پروتئین وی با شیر

 

اگر سعی دارید وزن اضافه کنید و به تعداد کالری‌ها اهمیت نمی‌دهید، باید از این محلول استفاده کنید. اگر شما hardgainer (افرادی که به سختی عضله می سازند) هستید یا فرد لاغری که باید وزن اضافه کند، می‌توانید از شیر استفاده کنید.

 

یک فنجان شیر می‌تواند مقداری پروتئین بیشتر و تقریبا ۲۰۰ کالری اضافه کند که می‌تواند برای هدف شما به منظور افزایش وزن مفید باشد.


اما به یاد داشته باشید که بدن شما در هر زمان، تنها می‌تواند مقدار مشخصی پروتئین جذب کند و اگر شما از آن مقدار تجاوز کنید، بدن‌تان آن را هدر خواهد داد و با برخی عوارض جانبی از شر آن خلاص می‌شود.

شیک پروتیین وی با اب

شیک پروتئین وی با آب

 

این، بهترین محلول برای آزادسازی و جذب سریع است، به ویژه برای مکمل‌های بعد از تمرین که بدن شما برای ترمیم فیبرهای عضلانی آسیب دیده که در طول تمرین پاره کرده اید، به پروتئین های فوری نیاز دارد.


بدیهی است که پودر پروتئین به علت چگالی پایین‌تر آب، بسیار آسان‌تر با آب مخلوط می‌شود.


یکی از شایع‌ترین دلایلی که چرا مردم دوست ندارند شیک های پروتئین وی را با آب مصرف کنند، طعم آن است. آن‌ها به خودشان می‌گویند: طعم آن را دوست ندارم و نمی‌توانم کاری در مورد آن انجام دهم.


با شیر، داستان کاملا متفاوت است. اما با آب، شما مطمئنید که فقط پروتئین سریع و خالص و از بهترین نوع آن مصرف می کنید.

به علاوه، شما دچار عوارض جانبی معمول که به شیک پروتئین وی با شیر مربوط می‌شوند، دچار نخواهید شد. بله، آن عوارض جانبی شامل باد شکم و دستشویی رفتن زیاد می‌باشند.

نتیجه گیری:


مصرف پروتئین با آب یا شیر در ابتدا به هدف شما بستگی دارد اما به عنوان یک قائده کلی بهتر است در زمان های قبل و بعد تمرین که بدن نیاز به دریافت سریع مکمل دارد از ترکیب پروتئین با آب استفاده کنید و در وعده های صبح و آخر شب که بدن نیاز به دریافت پروتئین بیشتر و جذب آرام آرام دارد مکمل پروتئینی خود را همراه با شیر مصرف کنید.

مصرف گینر به کدام افراد توصیه می شود ؟

 

• افرادی که دارای مشغله فراوان هستند و زمان کافی برای مدیریت رژیم غذایی صحیح ندارند.


• افرادی که لاغر بوده و اشتهای کافی برای خوردن انواع مواد غذایی را ندارند و میزان دریافت کربوهیدرات در آنها بسیار پایین است.


• ورزشکارانی که به دنبال افزایش وزن و افزایش حجم توده عضلانی خود هستند.

گینر خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

 

پیش از پرداختن به نحوه مصرف گینر و بهترین زمان مصرف گینر بهتر است ببینیم یک مکمل گینر خوب و ایده‌آل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ یک گینر خوب باید حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات باشد زیرا از این طریق انرژی مورد نیاز شما در طول تمرینات سنگین ورزشی تامین خواهد شد.


یک گینر مطلوب باید همچنین حاوی پروتئین وی با کیفیت باشد؛ همانطور که گفته شد بهترین نوع پروتئین، وی (Whey) است بنابراین مکملی که حاوی این پروتئین به علاوه چربی رژیمی باشد قطعا در ایجاد اندام عضلانی موفق‌تر عمل خواهد کرد.


گینر باید بهبود رشد و ریکاوری عضلات را به خوبی میسر سازد؛ تمام اهداف بدنسازی در صورتی محقق می‌شود که بدن شما به موقع ریکاوری شده و زمان کافی برای استراحت را داشته باشد.


از دیگر ویژگی‌های یک مکمل گینر مناسب این است که غنی از فیبر، ترکیبات معدنی و ویتامین باشد؛ فیبر کمک بزرگی به هضم غذا کرده و انواع مواد معدنی و ویتامین نیز برای سلامت عمومی بدن اهمیت دارند.

عوارض جانبی این مکمل ها کدامند؟


استفاده از گینر بر طبق مواردی که در بالا ذکر گردید معمولا بی خطر است و عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. تنها در برخی موارد ممکن است سیستم گوارشی کمی تحت تاثیر قرار گیرد و این امر معمولا به دلیل وجود گلوتن بالای این مکمل هاست.


افرادی که مستعد به آکنه و جوش هستند ممکن است در اثر مصرف این مکمل ها واکنش نشان دهند. این امر واکنش طبیعی بدن در برابر میزان بالای قند دریافتی است.

شدیدترین عارضه جانبی در صورت عدم استفاده درست از گینر ها بالارفتن غیر قابل کنترل وزن بدن است. کالری های مازاد به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند. این چربی ها معمولا در قسمت کمر و شکم قابل مشاهده هستند.


جایگزینی گینر به جای وعده غذایی کار نادرستی است. این موضوع را به خاطر داشته باشید که این مکمل حاوی مولفه های مورد نیاز بدن نیست.

بدن به ویتامین، فیبر و پروتین نیاز دارد و این مواد را باید از رژیم غذایی تامین کند. به همین صورت منابع کربوهیدرات و پروتین باید طبیعی باشند و از مواد طبیعی بدست بیایند نه مکمل های پودری.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

4.5 2 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x