معجزه لاغری با چند خوراکی و نوشیدنی چربی سوز

مصرف بعضی از مواد غذایی می‌تواند به چربی‌سوزی کمک کند. شما می‌توانید با اضافه کردن بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز به رژیم غذایی‌‌‌تان، شاهد کاهش چشمگیر وزن خود باشید. زمانی که این غذاهای چربی‌سوز قوی را مصرف کنید، چربی‌های بدن‌تان سوزانده می‌شوند و به مرور زمان وزن‌تان کاهش می‌یابد.

در ادامه چند ماده غذایی چربی سوز و نوشیدنی چربی سوز را  معرفی میکنیم همراه ما باشید.

 

معرفی چند ماده غذایی چربی سوز

مغزها


مغزها بسیار مغذی هستند. آن‌ها سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید هستند، که هر دو شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی مغزها این است که شما می‌توانید آن‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید؛ بدون اینکه وزن‌تان افزایش یابد.


مطالعه‌‌ی منتشرشده در یک مجله‌ در سال ۲۰۱۱ به این نتیجه رسید که گنجاندن مغزها در رژیم غذایی طی ۱۲ هفته، بدون اینکه سبب افزایش وزن شود، منجر به بهبود کیفیت رژیم غذایی شد.


بادام یکی از مغزهای بسیار مفید است که می‌تواند در کنترل احساس گرسنگی مفید باشد. این مغز مفید به دلیل داشتن ویتامین E به زیبایی پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. بادام علاوه بر ویتامین E، حاوی پروتئین، فیبر و چربی‌‌های غیر اشباع مفید است.

ماهی چرب


توصیه‌ای که همیشه در مورد خوردن ماهی می‌شود، خوردن آن به صورت مداوم و هفتگی است. ماهی یکی از گوشت‌های سفید است که نسبت به گوشت قرمز مفیدتر است. ماهی حاوی پروتئین زیادی است. پروتئین، یک ماده‌ی مهم برای کاهش وزن است و می‌تواند سبب شود برای مدت طولانی‌تر، احساس سیری بیشتری داشته باشید.


ماهی چرب یکی دیگر از بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز است که حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است. امگا ۳ به چربی‌سوزی و کنترل اشتها کمک می‌کند. ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، به طرز ویژه‌ای حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب بلند زنجیره هستند، که به سختی در سایر غذاها یافت می‌شوند.

ماست برای چربی سوزی

ماست


میزان مواد مغذی موجود در برندهای مختلف ماست می‌تواند متنوع باشد‌. ماست حاوی انواع مختلفی از پروتئین‌ها، مانند کازئین و وی (Whey) است. مطالعه‌ی منتشر شده در یک مجله در سال ۲۰۱۴ نشان داد که خوردن ماستِ حاوی پروتئین زیاد می‌تواند برای کنترل اشتها، احساس سیری به مدت طولانی‌تر و کاهش مصرف غذا مفید باشد.


ماست بدون طعم، مثل ماست یونانی، یکی از بهترین مواد خوراکی چربی‌سوز است. ماست یونانی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروبیوتیک‌های مختلف است و می‌تواند قند خون را متعادل کرده و شکم را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد.
ماست یونانی نسبت به سایر ماست‌ها دارای دو برابر پروتئین است، مایه‌ی پنیر ندارد و دارای قند است.

یک مطالعه نشان داد که افرادی که ماست پروتئینه‌ی یونانی مصرف کردند، بدون هیچ تغییری در سبک زندگی خود توانستند وزن‌شان را کاهش دهند

تخم مرغ


بر اساس گزارشات انجمن قلب آمریکا (AHA)، تخم مرغ سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم است. این ماده‌ی غذایی کلسترول زیادی دارد، اما مدرکی مبنی بر اینکه خوردن مواد غذایی حاوی کلسترول منجر به افزایش کلسترول بدن می‌شود، وجود ندارد.


تخم مرغ همچنین منبع عالی پروتئین است و می‌تواند به کنترل اشتها کمک کند. یک مطالعه‌ نشان داد که خوردن تخم مرغ در وعده‌ی صبحانه، تاثیر مثبتی بر کنترل گرسنگی و مصرف غذا در طول روز دارد.

چای سبز


چای سبز منبع مفیدی از آنتی اکسیدان‌ها است و خواص متعددی برای سلامتی دارد. یکی از این فواید، کاهش وزن است. چای سبز برای لاغری طرفداران زیادی دارد و موجب کاهش وزن و افزایش چربی‌سوزی می‌شود. بر اساس اظهارات محققان علت این خاصیت چای سبز، وجود ماده‌ای به نام کاتچین (Catechin) در آن است، که نوعی آنتی اکسیدان بوده و سبب بیشتر شدن سوخت‌وساز بدن و چربی‌سوزی می‌شود.


مطالعه‌ی منتشر شده در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسید که مصرف چای سبز منجر به کاهش وزن در بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی مفرط شد. میزان وزن کاهش یافته در شرکت کنندگان این مطالعه کم بود، اما به طور مداوم در مطالعات مختلف به اثبات رسید.

کینوا برای لاغری

کینوا


کینوا یکی از بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز است که می‌توانید آن را در برنامه‌ی کاهش وزن خود بگنجانید. این غلات غنی ‌شده، حاوی ۸ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر در هر یک فنجان است.


با مصرف کینوا، آهن، روی (زینک)، سلنیوم و ویتامین E هم دریافت می‌کنید. پخت کینوا مانند برنج آسان است. برای تهیه یک شام فوری، کینوا را با سبزیجات، مغزها یا محصولات حاوی پروتئین بدون چربی مخلوط کرده و میل کنید.

 

دارچین


بعضی از مطالعات ادعا می‌‌کنند که دارچین سطح قند خون را تثبیت می‌کند. این مسئله اشتها را به‌ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع دو کاهش می‌دهد. تقریبا همه‌ی افراد می‌توانند از فواید دارچین بهره‌مند شوند. مقداری دارچین در قهوه، چای، یا ماست بریزید و نوش جان کنید.

هندوانه برای لاغری

هندوانه


مواد غذایی‌ که سرشار از آب هستند، حجم زیادی از معده‌ی شما را پر می‌کنند؛ به نحوی که انگار به اندازه کافی غذا خورده‌اید. این موضوع باعث می‌شود جای کمتری برای سایر غذاها در معده‌تان بماند. به همین دلیل است که هندوانه در لیست بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز قرار می‌گیرد.


بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات خام، سرشار از آب و مواد مغذی هستند و کالری کمی دارند. هندوانه یک نمونه‌ی عالی در این زمینه است. این میوه منبع خوبی از آنتی اکسیدان «لیکوپین» بوده و دارای ویتامین‌های A و C است.

 

قهوه


قهوه، این نوشیدنی پرطرفدار، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند. قهوه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، اما به مقدار بسیار کم. بنابراین برای کاهش وزنِ زیاد، روی آن حساب نکنید؛ به‌ویژه اگر با اضافه کردن مواد مختلف درون قهوه، باعث می‌شوید کالری آن زیاد شود.

نان و بیسکوییت‌های سبوس‌دار


بیسکوییت سبوس‌دار حاوی چاودار، که گاهی اوقات به آن نان ترد هم می‌گویند، حاوی چربی کم و فیبر زیاد است. تحقیقات ادعا می‌کنند افرادی که غلات تصفیه‌ شده را جایگزین غلات‌ غنی‌ شده می‌کنند، چربی شکم کمتری دارند.


غلات غنی ‌شده حاوی مواد مغذی گیاهی بیشتری هستند. این خواص فقط در بیسکوییت‌ها وجود ندارد. با مصرف نان‌ها و غلات و پاستای غنی‌ شده می‌توانید از این خواص بهره ببرید.

نوشیدنی خیار برای لاغری

نوشیدنی چربی سوز خیار


این نوشیدنی گوارا شامل مواد زیر است:


• ۱ عدد خیار؛


• یک دسته‌ی کوچک جعفری؛


• ۱ عدد لیمو؛


• ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه‌ی رنده شده (اگر زنجبیل تازه در دسترس‌تان نبود می‌توانید از مقداری پودر آن هم استفاده کنید)؛


• ۱ قاشق غذاخوری آب آلوئه‌ورا (صبرزرد)؛


• نصف لیوان آب.


تمام این مواد را با هم مخلوط کنید (می‌توانید آنها را در مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید). این نوشیدنی را می‌توانید به مدت یک ماه هر شب قبل از خواب میل کنید. بعد از یک ماه اگر فکر کردید که بهتر است مصرف آن را ادامه بدهید، می‌توانید با یک هفته وقفه، خوردن آن را برای یک دوره‌ی یک‌ ماهه‌ی دیگر شروع کنید.

نوشیدنی لاغری خیار تازه و لیمو ترش

 

اسم این نوشیدنی را گذاشته‌ام نوشیدنی طراوت‌بخش. موادی که در آن به‌کار رفته است عبارتند از:


• ۱ عدد لیمو ترش؛


• ۲ عدد خیار؛


• ۱ عدد پرتقال بزرگ؛


• مقداری عسل و نعنا (اگر طعم آنها را دوست ندارید می‌توانید از آنها استفاده نکنید)؛


• حدود ۱ لیتر آب (در صورت تمایل می‌توانید از آب‌ گازدار استفاده کنید)؛


یکی از خیارها را رنده کنید و در مخلوط‌کن بریزید، آب پرتقال و لیموترش را به آن اضافه کنید و با آب و عسل خوب مخلوط کنید. خیار دیگر را حلقه حلقه کنید و به همراه تمام مواد دیگر در یک پارچ یا لیوان بزرگ بریزید. اگر طعم تند و تروتازه‌ای مثل نعناع را با این ترکیبات می‌پسندید، مخلوط‌تان را با برگ‌های نعنا به‌عنوان چاشنی تزئین و میل کنید.

نوشیدنی چربی سوز گریپ‌فروت و دارچین


این ‌هم یکی دیگر از نوشیدنی‌های محبوب من است که از این مواد تشکیل شده است:


• ۵۰۰ میلی‌لیتر (نیم لیتر) آب گریپ‌فروت (می‌توانید از آب یک گریپ‌فروت تازه‌‌ استفاده کنید یا آب گریپ‌فروت صنعتی بدون شکر بخرید)؛


• ۵۰۰ میلی‌لیتر آب گازدار؛


• ۱ لیوان آب؛


• ۲ عدد چوب دارچین؛


• مقدار خیلی کمی تخم رازیانه؛


• برگ نعناع؛


• مقداری یخ؛


• کمی شکر.


آب، دارچین و شکر را در ظرفی مخلوط کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت بگذارید تا شکر کاملا حل شود و ترکیب به‌صورت شربت دربیاید. شربت را کنار بگذارید تا سرد شود. آب میوه، نعنا و رازیانه را به آن اضافه کنید و در پارچی به همراه یخ با هم مخلوط کنید. نوشیدنی شما آماده است.

نوشیدنی لیمو برای لاغری

نوشیدنی لاغری انرژی‌بخش لیمو

 

لیمو ترش به خاطر در دسترس بودن، طعم و مزه‌ی بی‌نظیر و خاصیت‌های زیادی که دارد در تهیه‌ی اکثر نوشیدنی‌های انرژی‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید بدانید لیمو میزان قابل توجهی قند دارد و آن را در نظر بگیرید.

حالا ببینیم در این نوشیدنی خوش طعم چه خوراکی‌های دیگری وجود دارد:


• ۵ عدد لیمو؛


• ۱ لیتر آب (توصیه می‌کنم برای هیجان‌انگیزتر شدن نوشیدنی‌تان از آب گازدار استفاده کنید)؛


• یخ؛


• کمی نعنا.


لیمو به تنهایی آن‌قدر جذاب است که احتیاج به همراهی خوراکی خاص دیگری ندارد. آب ۴ عدد از لیموها را بگیرید و یکی را حلقه حلقه کنید و کنار بگذارید، آب لیموها را با آب مخلوط کنید و همراه با یخ، نعنا و لیموهای حلقه شده میل کنید.

نوشیدنی چربی سوز سیب


برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه و مفید به این مواد نیاز داریم:


• ۱ لیتر آب سیب (بهتر است از آب سیب طبیعی استفاده کنید)؛


• نعناع؛


• ۱۰۰میلی‌لیتر آب لیمو؛


• ۱ عدد لیمو؛


• یخ.


ابتدا لیموها را حلقه حلقه کنید. سپس آب لیمو و آب سیب را با هم مخلوط کنید و برش‌های لیمو، نعنا و یخ را به آب میوه‌ اضافه کنید و از نوشیدن این معجون گوارا لذت ببرید. می‌توانید این نوشیدنی را همراه با برش‌های سیب بخورید.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

1 1 رای
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x