معرفی چند ماسک نشاسته معجزه ای برای پوست

نشاسته یکی از انواع ماسک هایی است که خاصیت ترمیمی بالایی دارد و در گذشته به جای پودر بچه برای رفع سوختگی پوست و درمان آبله مرغان و رفع سوختگی و عرق سوز شدن از آن استفاده می کردند.

 

فواید نشاسته برای پوست

 

• نشاسته حاوی ویتامین A است. این ویتامین با تحریک پوست موجب روشن تر شدن آن و برطرف کردن لکههای پوستی و جای جوش می‌شود.


• نشاسته به واسطه برخورداری از مقادیر قابل توجهی ویتامین B می‌تواند عفونت‌های موجود در سطح پوست را کاهش دهد. ویتامین B با برخورداری از قدرت تنظیم غدد چربی به پوست کمک می‌کند تا از شر اغلب عفونت‌ها رهایی یابد.


• در عین حال، نشاسته یک لایه بردار ملایم هم به شمار می‌رود. ویتامین C موجود در این ماده طبیعی از قدرت بازسازی سلول‌های پوست برخوردار است. روند لایه برداری ملایم و بازسازی سلولی به شادابی پوست کمک می‌کند.


• از دیگر مزایای نشاسته این است که حاوی مقادیر قابل توجهی پتاسیم است. پتاسیم موجود در این ماده به رطوبت رسانی پوست کمک می‌کند.


• علاوه بر آن چه گفته شد، نشاسته ماده ای مغذی است که می‌تواند انرژی مورد نیاز پوست را تامین کند. این ماده به دلیل دارا بودن ذخایر سرشار کربوهیدرات، از توانایی غذا رسانی به سلول های پوست برخوردار است.


• از دیگر فواید نشاسته می‌توان به قابلیت جذب و تمیز کردن آلودگی‌های سطح پوست اشاره کرد. بدیهی است که انجام این کار به پاکیزگی و طراوت پوست کمک می‌کند.

• نشاسته از پروتئین‌هایی تشکیل شده که روند تولید کلاژن را تحریک می‌کنند. به این ترتیب، این ماده می‌تواند به جوان سازی پوست کمک کرده و با پیری زودرس مقابله کند.


• نشاسته دارای مقادیر قابل توجهی مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. وجود این مواد در به وجود آوردن پوستی سالم، صاف و یکدست تأثیر گذار است.


• وجود ویتامین C در نشاسته باعث می‌شود که این ماده علاوه بر رطوبت رسانی بتواند در برابر اشعه‌های زیان آور آفتاب از پوست محافظت کند.


• این ماده با برخورداری از قابلیت جذب چربی‌های سطح پوست به جلوگیری از تشکیل دانه‌های چربی و جوش کمک می‌کند.

فواید ماسک نشاسته برای پوست

انواع ماسک نشاسته

 

ماسک نشاسته مانند ماسک جوش شیرین برای رفع جوش صورت و جلوگیری از در آوردن جوش مفید و موثر است شما می توانید به راحتی این ماسک را در منزل تهیه کنید و پوست آسیب دیده خود را به کمک این ماسک مفید و خانگی درمان کنید.

 

ماسک نشاسته و سفیده تخم مرغ و ماست

 

این ماسک صورت شما را به مرور زمان شفاف می کند و می توانید این نوع ماسک طبیعی را جزء دسته های ماسک شفاف کننده پوست صورت قرار دهید این ماسک مانند ماسک سفیده تخم مرغ برای از بین بردن بیماری پوستی آکنه بسیار مفید است. اگر پوست چربی دارید بهتر است که ماسک کم چرب در تهیه این ماسک استفاده کنید.

 

مواد لازم

 

سفیده تخم مرغ : 1 عدد
ماست : 1 قاشق غذا خوری
پودر نشاسته : 1 قاشق مربا خوری


طرز تهیه ماسک


ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را در درون ظرفی مناسب آنقدر هم بزنید تا پف کند.

ماسک نشاسته و ماست

 

اگر پوستی چرب دارید در تهیه این نوع ماسک از چند قطره آبلیمو یا آب پرتقال و ماست کم چرب استفاده کنید. در مدتی که این ماسک بر روی صورت شما قرار می گیرد از خندیدن و اخم کردن خود داری کنید. این ماسک مفید را می توایند به مدت 1 تا 2 بار در هفته استفاده کنید.

 

مواد لازم

 

نشاسته : 3 قاشق غذا خوری


ماست کم چرب : 1 قاشق غذا خوری


طرز تهیه ماسک نشاسته و ماست


در درون ظرفی مناسب نشاسته را با ماست کم چرب مخلوط کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست در آیند سپس این ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت 30 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

ماسک نشاسته و گلاب

 

موارد مورد نیاز ماسک:

 

• سه قاشق گلاب؛


• یک قاشق نشاسته؛


• نصف فنجان آب.

 

طرز تهیه ماسک:

 

مواد فوق را به خوبی مخلوط کنید و روی شعله حرارت دهید تا به خمیر غلیظی دست یابید. اجازه دهید تا ماسک پوست نشاسته و گلاب سرد شود آنگاه آن را روی پوست خود بگذارید. 15 الی 20 دقیقه صبر کنید و آنگاه پوست خود را شسشتو دهید.

ماسک نشاسته و آبلیمو

ماسک نشاسته و لیمو

 

مواد مورد نیاز ماسک:

 

• یک قاشق کوچک زردچوبه


• دو قاشق آبلیمو


• یک قاشق نشاسته


• یک قاشق کوچک جوش شیرین


• چند قطره گلاب

 

طرز تهیه ماسک:

 

مواد فوق را به خوبی با هم مخلوط کنید و ماسک پوست بدست آمده را روی پوست قرار دهید. پس از 20 دقیقه پوست را شستشو دهید. توصیه می شود هفته ای سه بار از ماسک نشاسته و لیمو استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

مضرات نشاسته

 

با توجه به خواص فراوان نشاسته مصرف این ماده غذایی بویژه در سه ماهه اول بارداری باعث ایجاد نقص لوله های عصبی و نخاعی می شود و به همین دلیل ممکن است باعث سقط جنین شود. به همین جهت از مصرف آن در دوران بارداری اکیدا خودداری کنید.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

3.2 5 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x