مکمل های ریزش مو را تاکی و چگونه باید مصرف کنیم؟

در این مطلب درباره مدت زمان مصرف مکمل های ریزش مو توضیح میدهیم همراه ما باشید.

 

چه مکملی برای تقویت مو موثر است ؟


اگر ریزش مو دارید و یا در پی تقویت موهای خود هستید، بهترین قرص ریزش مو برای شما قرصی است که مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد مغذی که در ادامه به آنها می‌پردازیم در آن وجود داشته باشد:


• بیوتین: یکی از ویتامین‌های گروه ب بوده که با نام ویتامین B7 یا H نیز شناخته می‌شود. این ویتامین محلول در آب بوده و به تقویت بافت مو و ناخن کمک می‌کند.


• ویتامین A:

به تشکیل سبوم کمک می‌کند و سبوم برای حفظ سلامت پوست سر مفید است. کاهش سبوم به دلیل کمبود ویتامین آ موجب خشک شدن پوست سر و تحریک و خارش آن می‌شود و شکنندگی موها را در پی خواهد داشت.


• ویتامین E:

به تغذیه پوست، مو و ناخن کمک کرده و از آسیب رسیدن به پوست و مو در برابر اشعه مضر خورشید جلوگیری می‌کند.

 

• روی (زینک):

با تنظیم سطح دی هیدروتستوسترون در بدن از ریزش مو پیشگیری به عمل می‌آورد. زینک همچنین به تنظیم غددی که ترشح سبوم در پوست سر را برعهده دارند، کمک می‌کند و باعث تقویت موها می‌شود.


• آهن:

سطح پایین آهن، کم‌خونی را به دنبال دارد و در این صورت با تاثیر منفی روی فولیکول‌های مو، چرخه رشد مو مختل شده و ریزش مو به وجود می‌آید.


• ویتامین C:

به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به تشکیل کلاژن کمک کرده و همچنین جذب آهن در بدن را بهبود می‌بخشد.


• ویتامین D:

در تولید فولیکول سالم مو موثر است و همچنین با کاهش احساس استرس و افسردگی مانع از ریزش مو می‌شود.

مکمل ضدریزش مو

دوره مصرف مکمل های ریزش مو


با مصرف مکمل‌های تقویت مو یک شبه نمی‌توان نتیجه گرفت. به طور کلی موهای انسان در هر ماه بین ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر رشد دارد بنابراین اگر برای افزایش رشد مو قصد استفاده از مکمل‌های غذایی را دارید، باید بدانید که مدت‌ها طول می‌کشد تا نتیجه نهایی مشاهده شود.


شما در صورتی مجاز به مصرف مکمل‌های مو هستید که ریزش موهای شما به دلیل کمبود ویتامین یا املاح معدنی باشد. در این صورت از زمانی‌که مصرف مکمل را آغاز می‌کنید تا زمانی که اثر آن به وضوح مشاهده شود، به طور متوسط ۱ الی ۳ ماه طول می‌کشد.

بنابراین می‌توان گفت دوره مصرف مکمل های ریزش مو حدودا ۳ ماه است. برخی از افراد ممکن است در همان ماه اول به نتیجه دلخواه خود برسند اما بهتر است جهت تداوم درمان خوردن مکمل تا ۳ ماه همچنان ادامه پیدا کند.

پس از ۳ ماه اگر ریزش مو همچنان ادامه داشت باز هم می‌توان مصرف مکمل را زیر نظر پزشک ادامه داد زیرا احتمالا کمبود مواد مغذی هنوز جبران نشده است.


پس از اینکه درمان کامل شد، اگر تغذیه و سبک زندگی شما سالم باشد، ممکن است دیگر هیچ وقت لازم نباشد تا از مکمل استفاده کنید. اما چنانچه ریزش موی شما دوباره آغاز شود باز هم می‌توان مصرف مکمل مو را شروع کرد.

توجه داشته باشید که همیشه بهتر است پس از ۳ ماه مصرف، فاصله‌ای چند ماهه بین مصرف مجدد مکمل قرار دهید تا با عوارض جانبی مکمل‌ها روبرو نشوید. باید بداید که اگر بدن شما به مکمل نیاز نداشته باشد، مصرف آن نه تنها اثری ندارد بلکه حتی ممکن است عوارض جانبی نیز پدید آورد.

شرط اول برای مصرف مکمل این است که ریزش موی شما به کمبود مواد مغذی مرتبط باشد

بهترین زمان مصرف مکمل های ریزش مو


در زمینه دوره مصرف مکمل های ریزش مو تاکنون تحقیقات اندکی به عمل آمده است اما در همان مطالعات محدود ذکر شده که خوردن مکمل تقویت مو حداقل ۹۰ روز به طور منظم باید انجام شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.

در واقع بهترین زمان مصرف مکمل‌های ریزش مو بستگی به نوع مکمل و ترکیبات موجود در آن دارد.

مثلا اگر مکملی که شما استفاده می‌کنید فقط شامل ویتامین‌های گروه B و یا بیوتین است، بهترین زمان مصرف در حالتی است که شما ناشتا هستید زیرا این گروه از ویتامین‌ها محلول در آب هستند و مصرف آنها به این شکل جذب بهتری دارد.

 

اما اگر مکمل شما شامل دیگر ویتامین‌ها و املاح معدنی نیز می‌شود، بهتر آن است که همراه با غذا آن را میل نمایید. با این حال نظر و تجویز پزشک باید در درجه اول اهمیت قرار بگیرد و طبق آن عمل شود.

همچنین با توجه به دستور روی بسته‌بندی محصولی که از آن استفاده می‌کنید نیز می‌توانید بهترین زمان مصرف را متوجه شوید.

مقدار مصرف مکمل یا باید توسط پزشک تعیین شود و یا بر اساس توصیه شرکت سازنده؛ با این حال معمولا در بیشتر موارد از مکمل‌های مو روزانه یکبار استفاده می‌شود.

یکی از کپسول هایی که برای ریزش مو توصیه میکنیم هیرویت می باشد در ادامه بیشتر با این مکمل آشنا میشوید:

 

کپسول های هیرویت (hairvit) ویتامین های مو هستند که برای تامین مواد مغذی مورد نیاز موها تهیه شده‌اند. قرص هیرویت فاقد گلوتن، غلات و لبنیات است. این کپسول‌ها هیچ رنگ مصنوعی، نگهدارنده یا طعم دهنده ای ندارند و به تقویت و سلامت مو کمک میکند.
قرص هیرویت (hairvit) مکمل مولتی ویتامین عالی برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت و رشد موها که منبع غنی از ویتامین های B1 ،B2 ،B3 ،B6 و… به بهبود وضعیت ظاهری و جنس موی شما کمک می¬کند و در قطع ریزش مو برای زنان و مردان مفید است..

موارد مصرف قرص هیرویت چیست؟


این دارو یک محصول مولتی ویتامین و آهن است که برای درمان یا جلوگیری از کمبود ویتامین به دلیل رژیم غذایی نادرست، بیماری های خاص یا در دوران بارداری استفاده میشود.

ویتامین ها و آهن از عناصر مهم بدن هستند و به شما در حفظ سلامتی کمک میکند.


چه کسانی باید از کپسول هیرویت استفاده کنند؟


کپسول هیرویت قابل استفاده برای افراد مختلف است. استفاده از آن میتواند برای افراد زیر مفید باشد:


• افرادی که به دلیل رژیم غذایی نامناسب موهای ناسالم دارند
• افرادی که دوره های استرس شدید را تجربه می کنند
• افرادی که احساس می کنند ریزش موهای آنها به طور روزانه بیش از حد معمول است
• افرادی که در معرض آلاینده های خیلی مضر قرار دارند
• افرادی که می خواهند موهای خود را تغذیه و تقویت کنند

برخی دلایل وجود دارند که می تواند باعث ریزش و کم پشتی موها شود، افرادی که این شرایط را تجربه میکنند نیز میتوانند از hairvit برای جلوگیری از ایجاد مشکل در کمبود یا ریزش موها استفاده کنند.

برخی از این دلایل عبارتند از:


• یائسگی
• طاسی با الگوی مردانه و زنانه
• بارداری
• تغییرات هورمونی
• استرس و اضطراب
• رژیم غذایی نامناسب و ضعیف
• بیماری های پوستی
• دارو


وقتی موهای شما نازک می¬شود و شروع به ریزش میکند، میتواند به این دلیل باشد که فولیکول های شما شروع به جمع شدن میکند.

به همین دلیل باید به دنبال راه حلی باشید که بتواند به ضخیم شدن مو کمک کند و ریزش مو را متوقف کنید. قرص های هیرویت یکی از این راه حل ها هستند.

فواید و خواص قرص هیرویت چیست؟


• ممکن است به تغذیه فولیکول مو، ضخیم شدن و براق شدن موها کمک کند
• ممکن است به کاهش ریز مو در زنان و مردان کمک کند
• در کاهش ریزش مو پس از مصرف دارو، اشعه، بیماری پوستی، استرس و اضطراب مفید است
• هیرویت با تامین مواد معدنی زمینه را برای رشد مو فراهم میکند

 

آیا قرص هیرویت چاق کننده است؟


قرص هیرویت دارای مکمل ها و انواع ویتامین ها است که می تواند در بالا رفتن اشتها تاثیر داشته باشد، اما چاقی جزو عوارض این دارو گزارش نشده است.

ترکیبات و مواد تشکیل دهنده هیرویت


مس: به رنگدانه سازی طبیعی مو کمک میکند، این ماده معدنی یکی از عناصر اصلی در ساخت ملانین است که رنگدانه ها را در مو و پوست شما ایجاد میکند.


روی: اثر درمانی روی پوست سر، جوان سازی فولیکول های مو دارد. کمبود روی می تواند منجر به ریزش مو شود.


بیوتین: بیوتین به عنوان ویتامین H هم شناخته می¬شود، این ماده به انتقال انرژی به سلول ها و همچنین تقویت استحکام مو کمک میکند.


اسیدهای آمینه: اینها مواد مغذی اصلی در چرخه رشد مو هستند، آنها پایه و اساس پروتئین هایی مانند کراتین هستند که اجزای اصلی تشکیل دهنده مو هستند و باعث رشد مو میشوند.


سلنیوم: باعث تحریم فولیکول های مو و رشد مو میشود.


سایر ترکیبات هیرویت عبارتست از:

 

ریبوفلاوین – ویتامین B6 – B12 – اسید پانتوتنیک – آهن – اینوزیتول – کولین بیتارترات – پارا آمینو بنزوئیک اسید – مخمر – پودر ژلاتین هیدرولیز شده – لسیتین – میتونین – ال سیستئین هیدروکلراید

هشدارها و توصیه های مصرف قرص هیرویت


قبل از مصرف این دارو، اگر به هر یک از مواد تشکیل دهنده آن حساسیت دارید، به پزشک خود بگویید. این محصول میتواند دارای مواد غیر فعال باشد که باعث واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات برای شما شود.


اگر بیماری خاصی دارید نباید از این دارو استفاده کنید. پیش از مصرف این دارو، در صورت داشتن بیماری های مازاد آهن در بدن (مثل هموکروماتوز، هموسیدوز) با پزشک مشورت کنید.


قبل از مصرف دارو، سابقه خود را به پزشک یا داروساز بگویید، خصوصاً در مورد سوء مصرف الکل، مشکلات کبدی، مشکلات معده، روده (به عنوان مثال کولیت).


اگر مولتی ویتامین شما حاوی اسید فولیک است، اگر کمبود ویتامین B12 (کم خونی) دارید، حتماً به پزشک یا داروساز خود بگویید. اسید فولیک ممکن است روی نتیجه آزمایش های شما برای کمبود ویتامین B12 تاثیر بگذارید.

بیماری های کمبود ویتامین B12 درمان نشده می تواند منجر به مشکلات جدی عصبی شود.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x