نحوه انتخاب رنگ موهای فانتزی

دنیای رنگ موهای فانتزی و رنگ موی جیغ هم عالمی دارد. شاید این رنگ های تند و غیر متعارف، مناسب هر زمان و مکانی نباشد ولی این موضوع باعث نمی شود تا گاهی از آن استفاده کنید. رنگ موی فانتزی از انتخاب های جسورانه است که هر کسی نمی تواند آن را امتحان کند. بد نیست برای تنوع هم که شده حداقل یک بار این رنگ های جذاب و دوست داشتی را روی موهایتان بزنید تا علاوه بر تغییر در چهره، روحیه تان هم به کلی تغییر کند.


رنگ موی فانتزی خاص است و شامل طیف وسیعی از رنگ موهای موجود می شود. رنگ هایی نظیر بنفش و آبی، سبز و صورتی پاستیلی یا قرمز و …. در همین گروه قرار دارند. این رنگ موها اغلب به مناسبت خاصی و یا برای مراسم ویژه ای استفاده می شوند. در واقع کمتر کسی است که در همه ایام سال، موهایش را سبز یا آبی رنگ کند. شاید به این دلیل که چنین رنگ موهایی همه پسند نیستند، کمتر جنبه عام دارند و به صورت موردی استفاده می شوند.


البته یک دلیل مهم دیگر هم وجود دارد و آن اینکه، در آوردن رنگ موی فانتزی کار هر کسی کیست! ساده تر بگویم تقریبا غیر ممکن است که بتوانید یک رنگ موی خاص را خودتان در خانه، ترکیب کنید. ترکیب این رنگ ها نیاز به مهارت و تخصص دارد.

رنگ موی فانتزی چیست؟

 

رنگ موها به دو نوع گیاهی و شیمیایی موجود هستند. از نظر زمان ماندگاری رنگ مو به سه گروه دائمی، نیمه دائمی و موقت تقسیم می شود. به لحاظ نوع رنگ و تیره و روشنی آن نیز می توان تقسیم بندی هایی را انجام داد. برخی رنگ موها حالت طبیعی تری دارند و به رنگ موی واقعی نزدیک هستند. اما برخی از رنگ موها کاملا تصنعی و غیر طبیعی به نظر می رسند و حالت فانتزی و نامتعارف تری دارند.


برای مثال رنگ موی بلوند، خرمایی، قهوه ای و … را می توان به صورت طبیعی نیز در برخی افراد دید. اما بدون تردید هیچکس را نمی بینید که از بدو تولد موهایش به رنگ سبز یا صورتی باشد. این نوع رنگ موها را شاید در شخصیت های کارتونی ببینید ولی چیزی نیستند که به طور طبیعی وجود داشته باشند.


رنگ موی فانتزی از گروه رنگ موهای موقت است که ماندگاری کمی دارد و به صورت موردی، استفاده می شوند. این رنگ ها حالت اغراق آمیزتری دارند و اغلب بسیار پر رنگ و به اصطلاح جیغ هستند. اگرچه مانعی در انتخاب رنگ مو وجود ندارد ولی جوانان و نوجوانان به این رنگ های جیغ و فانتزی، بیشتر تمایل نشان می دهند. علاوه دختر خانم ها، برخی از پسران جوان نیز به این رنگ های شاد و دوست داشتنی علاقه نشان می دهند.

نحوه انتخاب رنگ های فانتزی

نحوه انتخاب رنگهای متفاوت

 

یکی از ساده ترین راه ها برای تغییر ظاهر، اینست که موها را به رنگ دیگری رنگ کنید. حالا اگر بخواهید تغییر زیادتری در چهره ایجاد کنید می توانید رنگ های متفاوت تری را نیز انتخاب کنید. رنگ موی فانتزی را به صورت تک رنگ یا ترکیبی از چند رنگ، روی موها پیاده کنید تا تغییر واقعی را به چشم ببینید. معمولا دست تان در این زمینه باز است و تنوع زیادی وجود دارد اما برای اینکه نتیجه رضایت بخش باشد با توجه به تناژ پوست، یک رنگ جیغ و فانتزی را انتخاب کنید.


رنگ موی صورتی، هلویی و ترکیبات رنگی خنگ و گرم برای افرادی با پوست روشن، عالی است. اگر تناژ پوست تان تیره تر است و فردی گندمگون هستید از رنگ موی فانتزی تیره تر نظیر قرمز یا بنفش استفاده کنید. به این ترتیب جذابیت فوق العاده ای پیدا می کنید و می درخشید.


با توجه به رنگ چشم ها هم می توانید انتخاب های متعددی داشته باشید. برای مثال رنگ های فانتزی با تونالیته قرمز با رنگ چشم قهوه ای و مشکی هماهنگی بیشتری دارد و جذابیت چهره تان را صد برابر افزایش می دهد.

مراقبت از رنگ موی فانتزی

 

– هنگام حمام کردن به درجه حرارت آب دقت کنید و از شستن موها با آب بسیار داغ پرهیز کنید. در صورت امکان سعی کنید زمانی که نوبت به شستن موهای‌تان رسید از آب ولرم استفاده کنید.

– هنگام شانه کردن موهای خود، دقت کنید و شانه کردن را از پایین موها آغاز کنید.

– اگر عادت دارید به صورت روزانه حمام بروید، زمانی که رنگ موی فانتزی دارید موهای خود را هر روز شامپو نکنید و به جای آن فقط از نرم کننده استفاده کنید یا از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید، مانند شامپوی ژوت مخصوص موهای رنگ شده .

– موهای شما پس از رنگ شدن با رنگ‌های فانتزی، رطوبت خود را به شدت از دست می‌دهند، پس لازم است که بعد از استحمام یا در مواقع دیگر رطوبت موها را تامین کنید. برای آبرسانی به موهای خود می‌توانید از انواع آبرسان‌ها یا ماسک‌های مو داخل حمام یا بعد از حمام و همچنین از روغن‌های طبیعی استفاده کنید.

– از شامپوهای دارای آمونیاک استفاده نکنید. همچنین می‌توانید شامپوهای تثبیت‌کننده رنگ مو مانند شامپو ناتورتینت را برای حفظ رنگ فانتزی خود استفاده کنید.

– اتوهای مو و وسایل حرارتی مانند این استفاده کنید که به موها آسیب کمتری وارد شود.

– محصولاتی مثل ماسک یا مواد طبیعی که محتوی شیر نارگیل، آوکادو، سس مایونز، انواع روغن‌های که دارای ویتامین‌های A ، E و ژل آلوئه‌ورا هستند، برای تقویت و محافظت از رنگ موهای فانتزی بسیار مناسب و مفید هستند. کسانی که تجربه رنگ‌های فانتزی دارند می‌دانند که این مواد لایه‌های محکمی را برای محافظت موهای شما ایجاد می‌کنند.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x