هر آنچه که درباره کرم آب رسان باید بدانید

کرم آبرسان چیست ؟

 

به صورت خلاصه، اصلی‌ترین کارکرد آبرسان پوست حفظ رطوبت موجود در پوست شماست.

این کرم‌ها با ایجاد لایه‌ای بسیار نازک روی پوست صورت و بدن شما مانع از تبخیر رطوبت موجود می‌شوند.

به دلیل اینکه پوست به دلایل مختلف مانند نوع پوست، سن، اقلیم جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید و … نمی‌تواند به راحتی رطوبت خود را حفظ کند نیاز است که با کمک گرفتن از انواع کرم‌های آبرسان که وظیفه آبرسانی عمقی به پوست را دارا هستند این کار را انجام دهید.

علاوه بر استفاده از کرم‌های آبرسان و رطوبت‌رسان، برای داشتن پوستی سالم و درخشان می‌بایست با نوشیدن روزانه حداقل 6 لیوان آب و اهمیت دادن به تغذیه روزانه و دوری از انواع دخانیات به پوستتان رسیدگی کنید.

اهمیت آب رسان صورت در زيبايي


با افزایش سن، پوست آغاز به شکننده شدن و بروز چروک ميکند . اشخاص باید از سنین 30 سالگی به بعد به فکر رسيدگي به پوست خویش باشند.

یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که میتوان براي این کار انجام داد، پیروی از رژیم غذایی سالم هست. آشامیدن 8 لیوان آب در روز هم میتواند در این امر کمک شایانی کند.

استفاده میوه و سبزیجات را هم نباید فراموش کرد. افرادی که دارای پوست خشک و عادی هستند، باید از کرم آب رسان پوست استفاده کنند.

بهترین سن براي آبرسانی چیست؟


از۳۰ سال به بالا، برای این که با افزایش سن، چروک پوست( به خصوص در پوست های خشک) بیش تر ميشود .

امروزه با بکار بردن شیوه هایی میتوان با تزریق مواد جاذب آب، پوست را هیدراته کرد. رایج ترین شیوه، مزوتراپی هست که در آن هیالورونیک اسید که یک گلیکوپروتئین جاذب آب هست به پوست داده ميشود تا کم بود آنرا جبران کنیم.

هیالورونیک اسید در پوست همه اشخاص وجود دارد ولی با افزایش سن مقدارش کم ميشود و از دلایل خشک تر شدن پوست، کم شدن آن است.

به چه دلیل باید از انواع کرم های مراقبتی استفاده کرد؟


گذشته از هر چیز لازم به یادآوری است هر آنچه که می خورید و می نوشید در پوست انسان که حکم بزرگ ترين عضو بدن را دارد، تاثیر گذار است و زیرا پوست نخستین عضوی است که در نظر نخست دیده ميشود ، بایستی که به نگهداری از آن اهمیت دهیم.

در کل 30 درصد پوست از آب و چربی تشکیل شده است که اگر پوست رطوبت و طراوت خویش را از دست دهد و در اصطلاح دهیدراته شود، دچار خشکی شده و ظاهر آن پوسته پوسته شده و خط و خطوط پیری بسیار سریعتر از هنگام ظاهر ميشود .

هیچ ميدانيد ایجاد کشیدگی و خشکی در پوست منجر به ترک‌خوردگي شده و لایه های تحتانی در معرض باکتری ها و عفونت های احتمالی قرار می گیرند.

بدین ترتیب استفاده از انواع آبرسان ها و مرطوب کننده ها بسیار ضرورت دارد.

کرم آبرسان و مرطوب کننده با هم فرقی دارند؟


با تنوع و کارکرد محصولات مختلفی که برای نگهداری و جوانسازی پوست به بازار عرضه شده است، کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده در دو دسته مختلف محصولات پوستی عرضه شده‌اند و با اینکه در نقش مکمل یکدیگر هستند تفاوت‌هایی نیز با هم دارند.

برای اینکه اطلاعات کاملی نسبت به تفاوت این دو نوع محصول داشته باشید .

 

به صورت کلی:


• کرم‌های آبرسان به صورت عمقی رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می‌کنند در حالیکه کرم‌های مرطوب‌ کننده به دلیل وجود روغن در فرمولاسیون ساختشان، از چربی پوست شما محافظت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند سطح پوستتان خشک شود.


• زمان استفاده از انواع کرم آبرسان بلافاصله بعد از شستشوی صورت با انواع شوینده‌های مخصوص است.

برای نتیجه بهتر از انواع کرم‌های آبرسان شوینده‌های صورت را نیز متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.


• کرم‌های آبرسان بایستی در روتین روزانه مراقبتی پوست پیش از انواع کرم مرطوب کننده استفاده شوند.

اصلی ترین وظیفه کرم های آب رسان و مرطوب کننده چیست؟


کرم های آبرسان باعث تقویت پوست شده و به علت تحریک کلاژن سازی و الاستین پوست از ایجاد چروک و پیری زودرس پيش‌گيري نموده و سبب جوان سازی و طراوت پوست میشوند .


از طرف ديگر کرم های مرطوب کننده به علت وجود عناصری مثل اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سوربیتول، روپیلن گلیکول، اسید لاکتیک و عصاره بلغور جو دو سر باعث جذب مولکول های آب به پوست شده و از این طريق باعث نرمي و طراوت پوست میشوند.

هم زمان با جذب آب توسط پوست نرمي و طراوت ایجاد می شود

. ولی براي حفظ این خاصیت بایستی از کرم های مرطوب کننده دارای روغن بادام شیرین، روغن زردآلو، کره شی و کره کاکائو استفاده نمود، برای این که با تشکیل یک لایه محافظ بر روی پوست جلوی از دست رفتن آب بین بافتی را می گیرند.

استفاده از کرم آبرسان برای چه نوع پوستی لازم است؟


فرقی نمی‌کند چند ساله‌اید و چه نوع پوستی دارید، برای داشتن پوست شاداب و بدون خستگی باید از آبرسان استفاده کنید.

بسته به اینکه چه نوع پوستی دارید در لاین‌های مختلف محصولات تخصصی انواع پوست می‌توانید نمونه‌های مناسبی برای پوست خودتان پیدا کنید.

اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده کرم‌های آبرسان هیالورنیک اسید، آلوئه‌ورا، گلیسیرین، اسید لاکتیک و اسید سیتریک هستند. این مواد با قابلیت آبرسانی به انواع کرم‌های پوستی اضافه می شوند.

کرم آبرسان برای پوست خشک

 

افرادی که دارای پوست خشک هستند معمولا از خشکی و کشیدگی، خارش و پوسته شدن پوستشان شاکی هستند.

به دلیل اینکه پوست خشک استعداد بیشتری در چروک‌شدن دارد بایستی مراقبت بیشتری از آن صورت بگیرد و با استفاده از انواع کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان به آن کمک شود.

علاوه بر آن فراموش نکنید که دخانیات خصوصاً سیگار به دلیل از بین بردن حجم ویتامین A موجود در بدن یکی از عوامل خشکی زودرس پوست و ایجاد چین و چروک است.

کرم آبرسان برای پوست‌های چرب


باورهای غلط بسیاری در مورد استفاده از انواع کرم‌های آبرسان، مرطوب کننده و … برای پوست چرب وجود دارد.

معمولا فکر می‌کنند به دلیل چرب بودن پوست نیازی به استفاده از آبرسان نیست؛ در صورتیکه کرم‌های آبرسان کمک می‌کنند تا آب درون بافت پوست باقی بماند و تبخیر نشود.

ساختار پوست چرب به گونه‌ای است که نیاز به کرم‌ و لوسیون‌های هیدراته ولی بدون چربی دارد .

کرم آبرسان برای پوست معمولی و مختلط


اثرات کم‌آبی پوست در افراد دارای پوست معمولی با خشکی سطحی، آثار خستگی و تیرگی و از دست دادن شادابی خودش را نشان می‌دهد.

کسانی که دارای پوست مختلط هستند نیز می‌بایست با استفاده از انواع محصولات و سرم‌های آبرسان ابتدا پوست را یکدست کرده و سپس از انواع کرم‌های مرطوب‌کننده و لوازم آرایش دیگر استفاده کنند.

کرم آبرسان برای آقایان


خشکی و بی‌آبی پوست مشکلی نیست که فقط مختص خانم‌ها باشد. همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم عوامل مختلف مشکلات و آلاینده‌های پوستی امروزه بین آقایان و خانم‌ها مشترک است.

به همین دلیل کرم‌های آبرسان مخصوص برای آقایان نیز تهیه شده است.

یکی از این محصولات، کرم آبرسان مردانه پمپی کامان با خاصیت آبرسانی قوی و مرطوب‌کنندگی است.

آبرسان کامان دارای هیالورنیک اسید، Q10 و ویتامین E می‌باشد. ویژگی مهم این کرم جذب سریع آن به پوست بدون ایجاد حالت چربی و سنگینی است.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x