هر آنچه که درباره کرم های مرطوب کننده باید بدانید

در این مقاله هر آنچه که درباره کرم های مرطوب کننده باید بدانید را به طور کامل برای شما عزیزان توضیح می دهیم پس همراه ما باشید.

کرم مرطوب کننده چیست؟

استفاده از کرم های مرطوب کننده تنها به این دلیل نیست شما پوست خشک یا اگزما پوستی دارید. شما می توانید در تمام طول روز از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. این کرم ها ویژگی های بسیاری مانند آب رسانی به پوست و مراقبت از پوست در برابر نور خورشید را دارند. کرم های مرطوب کننده باید به طوری باشند که پوست بدن یا صورت شما را تحریک نکنند و آبرسانی و رطوبت رسانی مناسبی داشته باشند علاوه بر این ها کرمی که استفاده می کنید باید به گونه ای باشد که از تشکیل رادیکال های آزاد پوست جلوگیری کند. یک کرم مرطوب کننده مناسب باید ویژگی های مانند ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • ترکیبات رطوبت رسان
  • حفاظت در برابر نور خورشید
  • مبارزه با رادیکال های آزاد پوست
 

معمولا کرم های مرطوب کننده برای تمامی پوست ها هستند و می توانند تمامی پوست های چرب ، خشک ، حساس ، پوست کم آب ، پوست مختلط از این محصولات استفاده کنند. هنگام استفاده این نکته را از یاد نبرید که هر کرم مرطوب کننده مناسب برای یک فرد است و مناسب برای تمامی اعضای خانواده نیست چرا که نوع پوست تمامی انسان ها به طور یکسان نیست و دارای پوست های مختلف هستند.

تفاوت کرم های مرطوب کننده با کرم های آبرسان چیست؟

بسیاری افراد تصور اشتباهی از آبرسان ها و کرم های مرطوب کننده دارند که هر دو این ها با هم یک کار را انجام میدهند اما این تصور اشتباه است در واقع هم کرم های مرطوب کننده و هم آبرسان های پوست هر دو دارای بافت نرم و لطافت بسیار پوست هستند اما این ویژگی به این دلیل نیست که هر دو یک چیز هستند چرا که از نظر ترکیبات و عملکرد ها بسیار متفاوت هستند.

کرم مرطوب کننده

کرم های مرطوب ‌کننده از ترکیبات پایه ‌روغنی ، شامل مسدود کننده‌ ها مانند وازلین و روغن‌ های معدنی و نرم‌ کننده‌ ها مانند استر ها و روغن‌ های گیاهی هستند بنابر این ، برای پوست ‌های خشک و فاقد چربی کاربرد دارند. ماهیت ترکیبات مورد استفاده در این نوع کرم ‌ها به ‌گونه ‌ای است که با ایجاد سدی محافظتی روی سطح پوست از خروج رطوبت جلو گیری می ‌کنند به همین دلیل این محصول برای پوست های خشک بسیار مناسب تر از دیگر محصولات است.

کرم آبرسان

کرم ‌های آب ‌رسان ، به‌ دلیل بهره‌ مندی از ترکیبات هومکتانت ، شامل گلیسیرین و هیالورونیک اسید ، برای پوست‌ های دی‌ هیدراته یا کم ‌آب کاربرد دارند. هومکتانت ‌ها را می‌ توان ترکیبات جاذب رطوبت نام گزاری کرد چرا که از طریق جذب رطوبت هوا وارد عمل می شوند و در مواردی حتی از رطوبت لایه ‌های عمق تر پوست وام می‌گیرند. البته نحوه عملکرد هر هومکتانتی در آبرسانی می‌ تواند متفاوت باشد که این محصول را می توان برای پوست های دی هیدراته مورد استفاده قرار داد.

در ادامه به توضیح تفاوت پوست دی هیدراته و پوست خشک میپردازیم

پوست دی هیدراته

پوستی تشنه و کم ‌آب با حداقل شادابی را پوست دی هیدراته گفته می شود. کم‌ آبی در هر نوع پوستی حتی چرب و مختلط ممکن است که گاهی اتفاق بی افتد. از جمله عوارض دی‌ هیدراته‌ شدن پوست می ‌توان به پیری زود رس و بروز چین ‌و چروک‌ های واضح اشاره کرد. کبودی زیر چشم از دیگر مشکلات شایعی است که معمولا در پوست ‌های دی ‌هیدراته به چشم می آید.

پوست خشک

نوعی از انواع پوست خشک است مانند پوست چرب یا مختلط. مشکل این نوع پوست از کمبود چربی پوست ناشی می‌ شود. پوست ‌های خشک به ‌دلیل فقدان چربی به کویری برهوت شبیه هستند و معمولا پوسته‌ پوسته و ملتهب می‌ شوند. در پوست ‌های خشک بیش از سایر انواع پوست به مشکلاتی چون اگزما برخورد می کنیم. تشخیص بین این دو برای هر کسی کار راحتی نیست و پیشنهاد می ‌کنیم از متخصص پوست کمک بگیرید. چون پوست می ‌تواند هم‌ زمان خشک و دی ‌هیدراته باشد که در این صورت شاید پزشک معالج صلاح ببیند از هم مرطوب‌ کننده و هم آبرسان استفاده کنید.
بنابراین برای خرید حتما باید نوع پوست ‌تان را بشناسید. مرطوب ‌کننده‌ ها، تنها در صورتی اثر بخش خواهند شد، که از لحاظ فرمولاسیون با نوع پوست سازگار باشند. برای مثال پوست ‌های خیلی خشک احتمالا از مرطوب ‌کننده ‌های فرمولاسیون ‌شده بر پایه آب جواب نمی ‌گیرند که این نوع پوست در مرحله اول به مرطوب‌ کننده ‌های سنگین ‌تری نیاز دارد که بیش از آبرسانی در حفظ رطوبت پوست موثر باشند.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده در مراقبت روزانه‌ی پوست

کرم مرطوب‌ کننده‌ نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما بازی می‌کند. حفظ رطوبت پوست و رطوبت‌رسانی به آن از وظایف عمده آن است. مطلب حاضر اطلاعات مفیدی در مورد نحوه استفاده از مرطوب‌کننده‌ها در اختیار شما می‌گذارد.
استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم بسیار حیاتی است اما برخی همچنان استفاده از آن را در راستای تمایل به زیبایی می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبت از پوست در صورت بی‌توجهی به روال رطوبت‌رسانی کامل نخواهد بود.
فارغ از نوع‌ پوستی که دارید، باید از مناسب‌ترین کرم یا لوسیون برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. این امر به درخشان و براق ماندن پوست‌تان در طول روز کمک می‌کند. برای پی بردن به اهمیت استفاده از کرم مرطوب‌ کننده‌، مقاله حاضر را بخوانید.


دلایل خشکی پوست


خشکی پوست مسئله‌ای شایع است. این مسئله به دلیل کمبود میزان آب در سطحی‌ترین لایه پوست (اپیدرم) رخ می‌دهد. خشکی پوست معمولاً ناراحت کننده است. پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردگی از مشخصه‌های پوست خشک است.


خشکی پوست به دلایل مختلفی بروز می‌یابد؛ ممکن است پوست شما به طور طبیعی و یا عدم استفاده از مرطوب کننده پوست خشک دچار خشکی شود. اما، حتی اگر پوست شما چرب باشد، ممکن است گاه به گاه خشک شود.


مرطوب‌کننده ها به جوان ماندن پوست کمک می‌کنند.
پوست صورت، گوش، گردن و قفسه سینه شما نسبت به تغییرات محیطی بسیار حساس است. در واقع این اعضا، معمول‌ترین قسمت‌های بدن برای ایجاد سرطان پوست به‌شمار می‌روند. همچنین این مناطق پوست سلول‌های خود را سریع‌تر از سایر قسمت‌های بدن از دست می‌دهند.


به همین دلیل، این بخش‌ها برای ترمیم خود به رطوبت نیاز دارند که این امر باعث می‌شود سلول‌های جوان‌تر به سطح پوست منتقل شوند. همچنین ماساژی که در هنگام استفاده از لوسیون انجام می‌دهید به تحریک گردش خون و تولید سلول جدید کمک می‌کند.


از سوی دیگر، رطوبت‌رسانی مشکلات پوست را کاهش می‌دهد. برای مثال، مرطوب‌ کننده‌ می‌تواند احتمال بروز خشکی شدید یا چرب شدن آن را کاهش دهد. هر دو مورد برای پوست مضرند و باعث ایجاد بیماریهای شایع پوست مانند آکنه می‌شوند.


مزایای استفاده از مرطوب‌ کننده‌ پوست:


• یک مرطوب کننده مناسب می‌تواند به جلوگیری و درمان خشکی پوست کمک کند.
• می‌تواند از پوست حساس محافظت کند، باعث بهبود رنگ و بافت آن شود و نقایص آن را بپوشاند.
• از آنجا که مرطوب‌کننده‌ها، آب را در خارجی‌ترین لایه پوست نگه می‌دارند، به عنوان سدی موقتی برای پوست شما نیز عمل می‌کنند.
• مرطوب‌کننده‌ها همچنین از لایه بیرونی پوست در برابر اثرات مضر خورشید، باد و عوامل محیطی دیگر محافظت می‌کنند.


چه موقع و چگونه می‌توان از کرم مرطوب‌ کننده‌ استفاده کرد؟


• پس از حمام کردن بلافاصله بعد از خشک کردن پوست‌تان، روی آن مرطوب‌کننده بمالید. از آنجا که هنوز پوست رطوبت دارد، مرطوب‌کننده کاملا در سطح پوست نفوذ می‌کند.
• هر بار که دست‌های خود را می‌شویید، مرطوب‌کننده را روی دستان خود بمالید.
• بعد از تمیز کردن صورت با پاک‌کننده مناسب پوست‌تان، بلافاصله باید مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. اگر به مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، رطوبت کرم می‌تواند همراه با رطوبت طبیعی پوست شما تبخیر شود.
• حتی می‌توانید از مرطوب‌ کننده‌ به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید. یک مرطوب‌کننده سبک، آرایش را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.

کرم مرطوب کننده سی گل

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x