چند اثر اعجاب انگیز بوسه بر سلامتی !

فواید بوسه

 

هورمون‌های شادی را افزایش می‌دهد

 

بوسه می‌تواند هورمون‌های شادی ازجمله اکسی‌توسین، دوپامین و سروتونین را افزایش دهد. بوسیدن، مغز را تحریک می‌کند تا ترکیبی از موادشیمیایی را که مراکز لذت را در مغز فعال می‌کنند آزاد کند. این مواد شیمیایی باعث ایجاد احساس سرخوشی در شما می‌شوند و احساس محبت و پیوند را افزایش می‌دهند. همچنین سطح کورتیزول که هورمون استرس است، کاهش می‌یابد.

پیوند عاطفی بیشتر با همسر با بوسه

به شما کمک می‌کند با همسرتان پیوند برقرار کنید

 

اکسی‌توسین یک ماده شیمیایی است که با پیوند عاطفی ارتباط دارد. حجم زیاد اکسی‌توسینی که هنگام بوسیدن ترشح می‌شود، احساس محبت و دلبستگی بین طرفین ایجاد می‌کند. بنابراین، بوسیدن همسرتان میزان رضایت از رابطه را افزایش می‌دهد و این در روابط پایدار اهمیت زیادی دارد. هرچه بیشتر همدیگر را ببوسید، به‌عنوان یک زوج، احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری خواهید داشت.

استرس را از بین می‌برد

 

یکی دیگر از فواید بوسیدن کاهش کورتیزول یا هورمون استرس است؛ بنابراین بوسه با کاهش این هورمون می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد. ۱۵ دقیقه بوسیدن و روابط محبت‌آمیز مانند بغل‌کردن و گفتن «دوستت دارم»، بر فرایندهای فیزیولوژیکی مربوط به مدیریت استرس تأثیر می‌گذارد.

کاهش فشارخون با بوسه

به کاهش فشارخون کمک می‌کند

 

بوسیدن ضربان قلب را افزایش می‌دهد و رگ‌های خونی را گشاد می‌کند. این امر به کاهش فشار خون می‌انجامد؛ زیرا وقتی رگ‌های خونی بازتر می‌شوند، فضای بیشتری برای جریان خون ایجاد می‌شود. بنابراین بوسیدن به‌معنای واقعی برای قلب مفید است.

اضطراب را کاهش می‌دهد

 

روش‌های مدیریت استرس شامل کنترل استرس و اضطراب هستند. اکسی‌توسینی که درنتیجهٔ بوسیدن ترشح می‌شود، اضطراب را کاهش می‌دهد و به افزایش آرامش و تندرستی می‌انجامد. واقعا هم هیچ‌چیز مانند یک بوسه و کمی محبت نمی‌تواند آدم را آرام کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

 

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد زوج‌هایی که بیشتر از دیگران یکدیگر را می‌بوسند، میکروبیوتای مشابهی در بزاق و زبان دارند. مطالعه دیگری در هلند نشان داد یک بوسه ۱۰ثانیه‌ای روی لب‌ها می‌تواند ۸۰ میلیون باکتری را در بین دو دهان منتقل کند. شاید به نظرتان ناخوشایند باشد؛ اما داشتن یک میکروبیوم سالم مستلزم داشتن گونه‌های مختلف باکتری است. دکتر جولیان برایتون بر این باور است که تبادل بزاق دهان افراد را درمعرض میکروب‌ها و باکتری‌های جدید قرار می‌دهد و به این شکل سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

بوسیدن می‌تواند برانگیختگی جنسی را افزایش دهد

 

بوسیدن می‌تواند راهی عالی برای افزایش لذت در طول رابطه جنسی باشد. دلیلش این است که بوسیدن باعث افزایش سطح ترشح اکسی‌توسین، وازوپرسین، دوپامین، سروتونین و تستوسترون و نیز کاهش کورتیزول و سایر هورمون‌های استرس‌زا می‌شود. بسیاری از این تغییرات شیمیایی به فعال‌شدن سیستم پاداش‌دهی مغز ما کمک می‌کند که باعث پیوند عاطفی و عشق می‌شود.

افزایش برانگیختگی جنسی با بوسه

بوسیدن لب میل جنسی شما را تقویت می‌کند

 

یکی از فواید بوسیدن مخصوصا بوسه بر لب، تقویت میل جنسی است. بوسه‌های عاشقانه می‌تواند به تحریک جنسی منجر شود و اغلب نیروی محرکه تصمیم زن برای برقراری رابطه جنسی با شوهرش است. بزاق دهان حاوی تستوسترون هم هست که نوعی هورمون جنسی است و در تحریک جنسی نقش مهمی دارد. هرچه طولانی‌تر و عاشقانه‌تر یکدیگر را ببوسید، تستوسترون بیشتری ترشح می‌کنید.

بوسیدن می‌تواند ارگاسم در زنان را افزایش دهد

 

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد بوسیدن بر ارگاسم زنان تأثیرگذار است. زمانی که زنان رابطه جنسی را با بوسیدن عمیق و طولانی شروع می‌کنند بیشتر احتمال دارد به اوج لذت جنسی برسند. قبل از آن هم یک مطالعه در سال ۲۰۰۷ نشان داده بود فقط ۱۴درصد از زنان ممکن است در حین رابطه جنسی تمایل به بوسیدن نداشته باشند، درحالی‌که نیمی از مردان این حس را داشتند.

بوسیدن طول عمر را افزایش می‌دهد

 

یک روان‌شناس آلمانی به‌نام آرتور سابو (Arthur Szabo) در یک مطالعه در دهه ۱۹۸۰ دریافت که بوسیدن همسر صبح‌ها قبل از رفتن به محل کار پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در کار و زندگی ایجاد می‌کند. بیشتر افراد حاضر در این مطالعه که به این کار عادت داشتند به‌طور متوسط ۵ سال بیشتر از دیگران زندگی کردند. مشاغل آنها طوری بود که ۲۰ تا ۳۵ درصد بیشتر حقوق می‌گرفتند، شانس بیماری آنها تا ۵۰ درصد کمتر بود و به‌شکل درخورتوجهی کمتر درگیر تصادفات رانندگی می‌شدند.

عضلات صورت را شکل می‌دهد

 

شگفت‌انگیز است که شکل گرفتن عضلات صورت نیز یکی دیگر از مزایای بیولوژیک بوسه بر لب است. بوسه‌ی شدید می‌تواند با درگیر کردن بسیاری از عضلات صورت، ‌به شکل گرفتن زاویه‌ی فک و گردن و عضلات صورت کمک کند. علاوه بر این، بوسه همچنین باعث افزایش گردش خون به عضلات صورت می‌شود.


بوسیدن به غیر از شکل دادن عضلات صورت، به شکل دادن عضلات بدن هم کمک می‌کند. با توجه به تحقیقات، یک بوسه تقریبا ۱۱۲ عضله پوسچرال را در کل بدن جدا از نزدیک به ۳۴ عضله‌ی صورت را درگیر می‌کند. بوسیدن همچنین تولید الاستین و کلاژن را افزایش می‌دهد، و این دو کلیدی برای زیبایی پوست هستند. در نتیجه، بوسیدن می‌تواند ماهیچه‌های شما را سفت کند، و صورت شما را جوان‌تر کند.

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

1.5 4 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x