کدام شامپو ها برای جلوگیری از ریزش مو مناسب اند؟

شامپوهای ضد ریزش و افزایش رشد مو از محصولاتی هستند که تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد.شامپوهای افزایش رشد مو، محصولاتی درمانی هستند که می‌توانند مشکل ریزش مو را برطرف و در عین حال تاثیرات بدِ روانی ناشی از نازک شدن مو یا ریزش کامل آن را ازبین ببرند.یک شامپو ضد ریزش مو، سلامت مو و پوست سر شما را تضمین می‌کند.این شامپو محیطی سالم و مطلوب را برای کمک به رشد موهای جدید فراهم می‌سازد.در حالی که شامپوهای افزایش رشد مو می‌توانند خیلی موثر باشند، باید به یاد داشته باشید که هیچ شامپو ریزش مویی معجزه نمی‌کند؛ این موضوع در مورد هر دو نوع شامپوی دارویی و غیر دارویی صادق است.حقیقت این است که هیچ شامپویی به طور صد در صد در احیای مو موفق نیست.در مورد اینکه این شامپوها چه کاری می‌توانند و یا نمی‌توانند انجام دهند، محدودیت‌هایی وجود دارد.همواره قبل از خرید، تحقیقات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که بهترین شامپوی ممکن برای مشکل تان را انتخاب می‌کنید.

چهار عنصر اصلی در شامپوهای ضد ریزش مو

از هر شامپوی ضد ریزش مویی که استفاده می کنید، باید به دنبال چهار عنصر اصلی تشکیل دهنده این شامپوها باشید.
در داروهای غیر شامپویی که برای ریزش موی مردان، توسط متخصصین توصیه می شود، معمولا داروهایی نظیر ماینوکسیدیل و فیناستراید نیز مشاهده می شود که در بسیاری از موارد بسیار چاره ساز می باشند. به هر حال، عناصر اصلی شامپوهای ضد ریزش مو عبارتند از:

کتوکونازول (Ketoconazole)، کافئین (Caffeine)، بیوتین (Biotin)،
ساپالمیتو (Saw Palmetto)

آشنایی با شامپو برای جلوگیری از ریزش مو


اولا ریزش مو دلایل مختلفی دارد. باید فردی که دچار ریزش مو است ، بررسی شده و پس از مشخص شدن علت درمان مناسب انجام شود. شامپوها اثر مستقیم در درمان ریزش مو ندارند.اما شایع ترین علت ریزش مو ریزش موی آندروژنتیک (هورمونی ارثی ) است. برخی شرکت های سازنده شامپو مواد ضد ریزش مو آندروژنتیک به شامپو ها می افزایند. معروفترین این مواد کافئین است.
به دلایل مختلف لازم است فرد دچار ریزش مو از شامپوی مناسب استفاده کند.وقتی شما موهای کمی دارید باید از همین موهای کم حداکثر استفاده را کنید.
شامپوهایی وجود دارند که موهای کم پشت را بهتر و پرپشت تر نشان می دهند. در شایعترین نوع ریزش مو یعنی ریزش موی آندروژنتیک معمولا افراد شوره، خارش و چربی زیادی روی موهایشان دارند که باعث ریزش مو میشود. برای برطرف کردن این علائم شامپوهای مناسبی وجود دارند.
چند نمونه شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

شامپو رینفولتیل


یکی از انواع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو شامپو تقویت مو رینفولتیل با ترکیبات به کار رفته در آن گزینه مناسبی برای افرادی‌‌ می‌ باشد که دارای موهای نازک و شکننده‌‌ هستند. این شامپو علاوه بر تقویت و رشد مو از ریزش مو که باعث طاسی‌‌ می‌شود نیز جلوگیری‌‌ می‌کند. البته این شامپو بر روی پوست سر افرادی که پیاز موی آن‌ها به کلی تحلیل رفته مؤثر نمی‌ باشد.

طریقه مصرف شامپو رینفولتیل

ابتدا موهای سر را با آب ولرم خیس نمایید، سپس مقدار کمی از شامپو رینفولتیل را روی موی سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا کاملاً کف کند، چند دقیقه بگذارید کف روی موی سرتان بماند، سپس به طور کامل و به خوبی آبکشی نمایید. استفاده از آن باید به طور پایدار و حداقل 4 ماه ادامه داشته باشد.

شامپو سینره


از دیگر نوع شامپو برای جلوگیری از ریزش مو می توان به شامپو سینره اشاره کرد. شامپو ضد ریزش موی سینره به عنوان شوینده در افرادی که تحت درمان با محلول ضد ریزش موی سینره یا سایر درمانهای ریزش مو می باشند عرضه شده است و در جهت تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد موهای جدید به کار می رود.
شامپو سینره از عصاره Saw Palmetto که نوعی درخت بومی آمریکا است ساخته شده، این ماده دارای قدرت فوق العاده ای در مهار آندروژن است و اثر آن در ترکیب با روی و ویتامین B6 به مقدار چشمگیری افزایش می یابد.
وجود مواد آنتی آندروژنیک در این شامپو نه تنها به کاهش ریزش مو کمک می کند بلکه به مرور از چربی مو کاسته و موها را به حالت نرمال نزدیک می کند.

همچنین حاوی روی و عصاره Sabal جهت جلوگیری از ریزش مو، حاوی ویتامین F , B5 جهت تغذیه و تقویت مو، ویتامین E و B5 جهت حفظ رطوبت مو و جلوگیری از اثرات زیان آور رادیکالهای آزاد می باشد.

شامپو اکوفان


این شامپو ترمیم کننده و مغذی فولیکول های مو است، این شامپو علاوه بر این که موجب درمان ریزش مو می شود ، در تقویت سلول های بنیادی مو نیز تاثیر به سزایی دارند.

مزایای شامپو اکوفان


کمک به درمان ریزش مو، پروتئینه، تقویت کننده و ویتامینه (B5, PP + E)
حاوی زینک و منیزیم، حالت دهنده مو
دارای پروتئین هیدرولیز شده گندم و منیزیم جهت تقویت و محافظت مو
کاهش خارش و سوزش پوست سر
قابل استفاده به صورت روزانه
100درصد گیاهی و ملایم
مناسب برای موهای ضعیف، نازک و شکننده
کمک به افزایش درخشندگی، استحکام و حجم مو، حاوی پاک کننده های ملایم گیاهی جهت استفاده روزانه

تقویت کننده و ضد ریزش کافئین سریتا برای انواع مو
شامپو کافئین سریتا،نمونه ای از بهترین شست و شوی موی سر برای تقویت بهتر و ترمیم می باشد؛ و از ریزش آن جلوگیری می کند و علاوه بر آن نقش مهمی روی استحکام و مقاومت بیشتر مو دارد . این کالا می تواند فعالیت های هورمونی را تنظیم کند.یکی از دلایلی که منجر به کاهش ریزش مو می شود ، جریان خود در پوست سر می باشد . این جریان خود به دلیل وجود کافئین در شامپو سریتا می باشد.هنگامی که خون به خوبی در پوست سر جریان پیدا می کند ، ریشه ها و ساقه ی مو کاملا تحریک می شود و این باعث می شود تا رشد بهتری داشته باشد و به بهبود و سلامت آن کمک می کند.

خواص کافئین سریتا

 

• تقویت کننده

 

• رشد مجدد


• افزایش سرعت رشد

 

• حجم دهنده

 

• پرپشت کننده


• دارای فواید آنتی اکسیدان

 

• تنظیم PH پوست سرش

آخرین مقالات

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم...

0 0 رای ها
نمره مقاله
عضویت
پیام از
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

خرید از داروخانه آنلاین گالف دارو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x